Jump to content

Se opp for kjeltringer!!


enter4u

Recommended Posts

Nå er jeg grundig forbannet! Tidlig i uka skulle jeg se på en meget bra Yamaha 8 hk 1995 mod i Moss. Prisen var 6000,- Da selgeren kom så jeg skulle få prøve motoren visste det seg at det var en -83 modell. I tillegg gikk den ikke og finna var knekt. Joda! Prisen var den samme uansett. Dust tenkte jeg og bød ham 1500.-, men han var ikke interressert.

I dag var jeg i Drammen og skulle se på en pen Evinrude 6hk -98 modell. 2800,-

Da jeg kom dit, så jeg med en gang at denne var gammel. Sjekket hos Jeløy Båtsevice i Moss, og dem kunne fortelle meg at den var eldre enn 1980 modell. I tillegg manglet det noen deler på tilten. Selgeren trodde meg ikke, og jeg ble forbanna på ham, og spurte ham om denne motoren var pen og 1998 modell. Ja den er pen mente ham. :crazy: Den var jo ikke det. Bød ham 250,- for dritten som han avslo med en gang.

 

Så! Hva i h...... er det folk prøver på? Tror dem at alle andre er dumme eller?

Hilsen en forbanna jolle-eier uten motor. (Er på jakt etter en da.)

Link to post
Share on other sites

Har en kompis som skulle kjøpe seg ny motor.. Fant en Yamaha 85 hk. 1995 model.. Han har meget lite peiling og ble lyrt . Han kjøpte motoren og fikke den sendt (Var ikke å titta på den. Langt i nord) Da motoren lå i tunet viste det seg at det var en 85 model. Den har han vistnok betalt gått over 30000,- for.. Der er svindlere over alt. Og dei er ikke redde for å lure deg eller prøve i det minste..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Det er ikke lenge siden vi fikk lese om en "uheldig kar" som sendte gullsmykker i to adskilte postoppkrav forsendelser til en "ærlig og ivrig kjøper". Da det var gått noen dager ble det oppdaget at forsendelsene var åpnet og innholdet borte, betalingen uteble, "naturligvis". enter4u, du har i alle fall vett til å møte dri***ekkene øye til øye!

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg grundig forbannet! Tidlig i uka skulle jeg se på en meget bra Yamaha 8 hk 1995 mod i Moss. Prisen var 6000,- Da selgeren kom så jeg skulle få prøve motoren visste det seg at det var en -83 modell. I tillegg gikk den ikke og finna var knekt. Joda! Prisen var den samme uansett. Dust tenkte jeg og bød ham 1500.-, men han var ikke interressert.

    I dag var jeg i Drammen og skulle se på en pen Evinrude 6hk -98 modell. 2800,-

Da jeg kom dit, så jeg med en gang at denne var gammel. Sjekket hos Jeløy Båtsevice i Moss, og dem kunne fortelle meg at den var eldre enn 1980 modell. I tillegg manglet det noen deler på tilten. Selgeren trodde meg ikke, og jeg ble forbanna på ham, og spurte ham om denne motoren var pen og 1998 modell. Ja den er pen mente ham. :crazy:  Den var jo ikke det. Bød ham 250,- for dritten som han avslo med en gang.

 

Så! Hva i h...... er det folk prøver på? Tror dem at alle andre er dumme eller?

Hilsen en forbanna jolle-eier uten motor. (Er på jakt etter en da.)

<{POST_SNAPBACK}>

:blush: De må ha fått for LITE juling som barn! Tror jeg ville tilbudt dem å være behjelpelig med å ta igjen det tapte... :smash::lol:

Link to post
Share on other sites

Litt enig med at ved kjøp av nytt er du sikret bra varer. Hvis du har gjort jobben din på forhånd da.

Ser at nyere brukte båter og motorer har tett opp til nypris, og noen ganger ser jeg båter til salgs som koster tusenlapper mer enn ny båt???? (3 år gammel - ja han hadde inst. ekkolodd "thats it!") Hva er det folk prøver på? Jo, jeg tror de ønsker å lure en godtroende fyr. Ja, ja nok om det. Nå er det lørdag :cheers:

Link to post
Share on other sites

Man kan enkelt sjekke årsmodell på en utenbordsmotor, linken ligger under kjøp/salg delen av dokumentarkivet.

<{POST_SNAPBACK}>

Hva med følgende fremgangsmåte: Du finner dokumentasjon på årsmodellen og viser den til selgeren. Derretter sender du en annen for å se på motoren. Hvis han fortsatt forsøker å selge den som nyere enn den er, så kan han ikke dekke seg bak at han ikke visste. Da er det svindel, og han er avslørt.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Hva med følgende fremgangsmåte: Du finner dokumentasjon på årsmodellen og viser den til selgeren. Derretter sender du en annen for å se på motoren. Hvis han fortsatt forsøker å selge den som nyere enn den er, så kan han ikke dekke seg bak at han ikke visste. Da er det svindel, og han er avslørt.

 

Gerhard

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe! En kamerat av meg hadde sett på 8 hesteren tidligere. Og han gjorde fyren oppmerksom på diverse feil opplysninger. Men han gjorde det samme med meg da. Busted!! :nono:

Link to post
Share on other sites

QUOTE(ok67 @ 30.04.05 20:04)

Etter å ha kjøpt to påhengere usett (selv om de var billige) så er jeg kommet til at neste gang kjøper jeg nytt. Da vet jeg i vertfal hva jeg får, stort sett.

Ikke alltid. :headbang:

Trodde du var fornøyd med Yamaha'en din?

For det var snakk om påhengere her? :confused:

Link to post
Share on other sites

QUOTE(ok67 @ 30.04.05 20:04)

Etter å ha kjøpt to påhengere usett (selv om de var billige) så er jeg kommet til at neste gang kjøper jeg nytt. Da vet jeg i vertfal hva jeg får, stort sett.

 

Trodde du var fornøyd med Yamaha'en din?

For det var snakk om påhengere her?  :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Bra du tolket det denne veien.

 

Ja det må presiseres på det sterkeste at Yamaha'n er jeg 110% fornøyd med :cool: , beklager dersom dette kunne misforståes.

 

Yamarin båtene er også bra, men problemet er Leverandør og Imortør. De behandler oss kunder svært dårlig. :headbang:

 

Presiserer også at det er forskjellige Importører for Yamaha og Yamarin. Det er Leverandør og Importøren for Yamarin som er problemet.

 

Må du ha noe i fra Yamaha Importøren så har du delene omgående på døra.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg grundig forbannet! Tidlig i uka skulle jeg se på en meget bra Yamaha 8 hk 1995 mod i Moss. Prisen var 6000,- Da selgeren kom så jeg skulle få prøve motoren visste det seg at det var en -83 modell. I tillegg gikk den ikke og finna var knekt. Joda! Prisen var den samme uansett. Dust tenkte jeg og bød ham 1500.-, men han var ikke interressert.

    I dag var jeg i Drammen og skulle se på en pen Evinrude 6hk -98 modell. 2800,-

Da jeg kom dit, så jeg med en gang at denne var gammel. Sjekket hos Jeløy Båtsevice i Moss, og dem kunne fortelle meg at den var eldre enn 1980 modell. I tillegg manglet det noen deler på tilten. Selgeren trodde meg ikke, og jeg ble forbanna på ham, og spurte ham om denne motoren var pen og 1998 modell. Ja den er pen mente ham. :crazy:  Den var jo ikke det. Bød ham 250,- for dritten som han avslo med en gang.

 

Så! Hva i h...... er det folk prøver på? Tror dem at alle andre er dumme eller?

Hilsen en forbanna jolle-eier uten motor. (Er på jakt etter en da.)

Slike "luringer" finner man overalt. De har alltid vært der og er ikke noe nytt fenomen. I dag har de fleste email, og en eller annen form for digitalt kamera. Hvorfor ikke be om å få tilsendt et par bilder av gjenstanden som skal selges før man bruker tid på å reise rundt?

 

Vil også benytte anledningen til å oppfordre alle som legger ut annonser under salg her på paatplassen til å legge ved et bilde eller to. Ser at det samme spørsmålet dukker opp gang på gang, i salgsannonsene - spørsmål etter bilder.

Link to post
Share on other sites

Det er jo lov å tenke og sjekke litt selv om en skal kjøpe på bruktmarkedet. I dag er priser transparente og lett tilgjengelig via nettet. Det er jo bare å avstå kjøpet.... Når det gjelder alder på påhengsmotorer, be om serienr. på motor (helst bilde...) så sjekkes det enkelt.

Link to post
Share on other sites

Hmmm......

Noen gullkorn her. Kjøpte en motor 5 hk Tohatsu, usett over nettet, skulle gå greit, skulle være en 1985 modell, skulle være stygg på deksel, men som ny under deksel, skulle ha bare 1500,- for den. Velll, tenkte; dersom det bare ER en motor og ikke ei kasse med stein så...

 

Penger ble sendt (Aye... there's the rub).

 

Motor ble hentet, fyren kjente en som skulle forbi Kristiansand, så de satte den fra seg på en avtalt bensinstasjon, jeg hentet....

 

Tok litt tid før øyelokkene kom ned på plass igjen. 5 Hk DIGERT udyr. både luft/vannkjøling. kan neppe ha vært nyere enn 1955 mod. egentlig et samleobjekt, og vel, jeg er jo litt sånn samloman. Men motoren så ut som den hadde ligget ubeskyttet ute på ei sprengningstomt. Gikk gjorde den, men jeg fikk sånn ringing i ørene etter en liten tur over sundet, definert som sånn 60 talls påhengerlyd. Ja og under deksel, så så den like jævli ut, som utvendig. Gav den bort sammen med ei jolle jeg solgte. Fyren som ville ha jolla ville kjøpe motoren også: Jeg svarte at motoren ikke var til salgs for noen pris, overhodet osv, men at han kunne få den.... Fyren virket fornøyd, med den handelen.

 

Sandman1

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...