Jan Rune Startet 30.April.2005 Link til dette innlegget Startet 30.April.2005 Ser at det ligger et prisgunstig tilbud på Silver Marine gummibåt 9" på finn.no. Er det noen som har erfaring med disse båtene? Sitér dette innlegget Jan Rune Link to post
Capella Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Ja, jeg har kjøpt en Silver Marin av samme type som den du henviser til. Har ikke noe å utsette på min gummibåt, jeg kjøpte den ny. Båten er stødig, fin med motor 4 hk. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 1.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2005 Jeg har også kjøpt en av disse,men har ikke fått prøvd den ennå.Håper og tror den er bra. Kjøpte forøvrig båten på auksjon på netthandelen.no Hilsen Sol Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 24.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2005 Nå er de å få kjøpt hos Price-club utenfor Drammen til den nette sum av 3890,- Kjøpte et eksemplar selv. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 24.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2005 Helt grei gummibåt eneste jeg har å utsette på den er at det spruter noe vann inn v motorn i planefart. Obs det er to typer av den den ene er helt flat i bunn og en med oppblåsbar kjøl. Sjekk http://www.netthandelen.no/ selges der til rimelige priser. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2005 Den er jo identisk med Aquaquick syns jeg, er dette av samme fabrikat tro Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 24.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2005 (redigert) Den jeg kjøpte til 3890,- er ca 275 lang med grå tredørk og oppblåsbar kjøl. Mvh Redigert 24.Juli.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 24.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2005 Har også en slik kjøpt for 4000 hos netthandelen. Det er den som hete Silver Marine 277. Har brukt den veldig lite men den ser helt grei ut og har holdt fint på luften noen uker. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 24.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2005 Jeg har hatt en Silver Marine 9 fots gummibåt i ca 1 mnd. Jeg er ikke fornøyd med denne. Det spruter inn vann fra motoren. Sidehåndtakene bak sitterså lavt at disse også gir sprut inn i båten. Likeledes virker det som pontongene er for små slik at båten ligger lavt i vannet i forhold til andre gummibåter. Men en kan vel ikke vente å få en topp båt til denne prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 31.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2005 Jeg har hatt en Silver Marine 9 fots gummibåt i ca 1 mnd. Jeg er ikke fornøyd med denne. Det spruter inn vann fra motoren. <{POST_SNAPBACK}> Hvor stor motor har du? Har du prøvd å tilte motoren opp eller ned? Jeg har også kjøpt en, men har ikke fått prøvd den enda - jeg har kjøpt en Mariner 6 hk med kort stamme. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 31.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2005 Det trenger ikke være båten som er dårlig m.h.t sprut fra motoren. Prøv å endre motorhøyden litt for å se om det hjelper. Har sett at dette funker på joller i alle fall. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 2.August.2005 Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Jeg har en Mariner 10 hk. J følge Mariner's anbefalinger skal kavitasjonsplaten være 0-25mm under båtbunnen. Jeg har prøvd å heve motoren til denne høyde (25mm), men da suger propellen luft ved svingkjøring. Jeg har også lagt en tynn list under motorfestet for å få motoren mer loddrett på hekken. Men uansatt spruter det vann inn i båten. som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg kommer sidehåndtakene også lett nedi vannet og gir sprut inn i båten, men dette kan en jo delvis unngå ved å flytte seg ombord, men uansatt så mener jeg at disse sitter for lavt. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 Tror motoren din er for tung for denne gummibåten. Det står vel på CE-merkingen hva den er godkjent for. Jeg kjøpte en brukt 9,9 hk som hadde vært brukt på en gummibåt som bare var 2,45 lang og bare godkjent for 5-6hk og de hadde montert på en "hydrofoilvinge" på kavitasjonsplata for å få båten høyere i vannet. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Baisiken Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 Tror motoren din er for tung for denne gummibåten. Det står vel på CE-merkingen hva den er godkjent for. Jeg kjøpte en brukt 9,9 hk som hadde vært brukt på en gummibåt som bare var 2,45 lang og bare godkjent for 5-6hk og de hadde montert på en "hydrofoilvinge" på kavitasjonsplata for å få båten høyere i vannet. <{POST_SNAPBACK}> Båten er 9 fot og er godkjent for 10 hk. Jeg føler ikke at motoren er for stor. Den sliter med å komme opp i plan med en voksen og to barn. (Det er den også godkjent for) Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Hei Har en slik som jeg hatt med på en ukes tur.Funker greit med 5 hk Mercury Går lett i plan med 1 voksen. Har imidlertid et problem.Denne er utstyrt med en lenseventil(selvlensende)og denne forsvant på hjemtur i går.Noen som vet om slik kan fåes kjøpt?? Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 (redigert) Hei Har en slik som jeg hatt med på en ukes tur.Funker greit med 5 hk Mercury Går lett i plan med 1 voksen. Har imidlertid et problem.Denne er utstyrt med en lenseventil(selvlensende)og denne forsvant på hjemtur i går.Noen som vet om slik kan fåes kjøpt?? <{POST_SNAPBACK}> Er det den minste (8 fot med flat dørk) eller den større (9 fot med oppblåsbar kjøl)? Har kjøpt den minste. Grei for ungane å ro i, men har ikkje testa han skikkeleg med motor ennå. Men det er det kanskje andre som har? I så fall, kva motorstørrelse er best eigna (når han skal opererast av yngre mannskap)? Redigert 7.August.2005 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
KEO Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Har den minste (billigste), det er vel spilebunn. Den planer med 105 kg (90 + 15) dersom man tar seg litt tid og trykker ned spilene bak mens man sitter lengst mulig fram. Men er nesten avhengig av litt medvind, fikk den ikke i plan med ørrlitegrann motvind. Han på 3 år får vente noen år før han prøver alene. Men jolla overrasket positivt. Det beste er at den kan puttes i en bag så man slipper å se den. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 8.August.2005 Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 Jeg har den på 9 fot med oppblåsbar kjøl.Her er lenseventilen borte Sitér dette innlegget Link to post
flund Svart 8.August.2005 Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 Er det den minste (8 fot med flat dørk) eller den større (9 fot med oppblåsbar kjøl)? Har kjøpt den minste. Grei for ungane å ro i, men har ikkje testa han skikkeleg med motor ennå. Men det er det kanskje andre som har? I så fall, kva motorstørrelse er best eigna (når han skal opererast av yngre mannskap)? <{POST_SNAPBACK}> Jeg har den minste med ny 5 HK Mercury. Har fått den i plan med 1 voksen + 2 barn (150 kg), men dette tar litt tid og båten ligger en smule lavt i vannet... Går enkelt i plan med 1+1 (130 kg). Motoren veier 20 kg og passer fint på båten, men skal båten kun brukes av barn vil det holde med 4 HK! Mye moro for pengene!! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 11.August.2005 Link til dette innlegget Svart 11.August.2005 Sidehåndtakene bak sitter så lavt at disse også gir sprut inn i båten. <{POST_SNAPBACK}> Jeg har tenkt litt på det med de "lange" sidehåndtakene, kanskje de er laget slik for at en skal kunne sitte midt i båten og kunne holde seg fast med 2 hender. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 15.August.2005 Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 Ja, nå har jeg fått testet min Silver Marine 277 med 6 Hk motor. Jeg synes den er helt kurant, kan være enig i at håndtakene bak sitter litt lavt og noe vannsprut før jolla planer - den planer greit med meg og madammen ombord (150 kg.) Jeg må si meg veldig fornøyd med den, men jeg har IKKE erfaring fra andre joller. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 15.August.2005 Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 Ungene har nå kjørt med båten en stund, så jeg måtte prøve den selv i helgen. Må si jeg ble overasket da den gikk lett opp i plan med 85 kg og 3,3 hk Mercury på hekken. Og dette med håndtakene kan være et problem så lenge man ikke sitter midt i båten. Men det er en kjennsgjerning at så lenge det ikke er flatt vann, blir man våt i gummibåt..... Mvh Sitér dette innlegget Link to post
ulvenett Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 hei kan noen svare på hvilek stammetype man skal ha på denne båten. Ved å lese her høres det ut som om det er kort stamme som gjelder. Noe jeg også trudde. Men har hørt folk påstå noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Vi har kort stamme på vår. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Det er kort stamme som fungerer best lang stamme har jeg og den er jo en halv meter under bunnen så er det noen som trenger bytte til lang så er jeg på jakt etter kort stamme min påheng er en 6hk evindrude går som en klokke Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.