Jump to content

Påsken 2015 - planer?

Pequod

Recommended Posts

For første gang på mange år skal jeg ikke jobbe i påsken, så jeg får fem fridager å nyte...

Da jeg (etter planen i alle fall!) skal være ferdig med grovoppussingen av båten i løpet av mars, så har tanken om å ta en femdagers i båten begynt å snike seg inn hos meg...

Jeg vurderer et nytt tokt over svenskegrensa, eller eventuelt nedover på andre siden av Oslofjorden retning Tønsberg/Bolærne etc.

Hvis jentene mine blir med - og de har ikke vært negative så langt - blir det nok Sverige-alternativet med en liten tur til Strømstad/Koster som en liten smakebit på årets sommertur!

Det hele er avhengig av noenlunde vær selvsagt, i begynnelsen av april kan jeg vel bare glemme tanken om is?

Noen andre tips og ideer?

Redigert av Pequod (see edit history)

Jeg vurderer et nytt tokt over svenskegrensa, eller eventuelt nedover på andre siden av Oslofjorden retning Tønsberg/Bolærne etc.

Hvis jentene mine blir med - og de har ikke vært negative så langt - blir det nok Sverige-alternativet med en liten tur til Strømstad/Koster som en liten smakebit på årets sommertur!

Masse folk drar nedover til Koster og N-Bohuslen i Påska. Plassene begynner å fylles opp allerede i Palmehelga, så vær tidlig ute. Vi drar nedover for 12. året (trur jeg det er) på rad for å møte våren på N-Koster

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har prosjekt "baugpropell" på gang. Har trekt kabler så gjennstår nå for min del og presse på kabelsko og koble opp til batteriene via hovedbryter. Håper jo at verkstedet tar den inn tidlig for å montere inn propellen slik at jeg kan gjøre den ferdig under fenderlista før jeg setter den ut. Har også planer om å oppgradere det elektriske etter hvert. Blir vel kosejobb ved brygga, med kalesja nede og i solskinnet ( håper jeg ). Første turen pleier å være gjestehavna i Strømstad, men antagelig ikke før etter påske. Er jo mindre trafikk der da, må jo fylle opp noen varer fra systembolaget for sesongen. Ellers så er Koster det store utfarts-eldoradoet om sommer`n. Et uttall av fin plasser der ute. :thumbsup:

• 1 måned senere...

Finns planer om att gå på eskader med vänner och deras vänner.

Går planer i lås blir vi ca 40 båtar och tillåter väder blir det start på Koster en vecka före påsk

Reviderat planerana . Husreparation i stället för min del.

Gänget blir nog inte mer än knaps hälften med tanke på vädret och destinationen är ännu inte bestämd.

Her revurderes planene etter hvert som YR forandres.

Koster eller oppe i fjorden. Egentlig det samme hva det blir. Hygge og kos ombord og gode venner rundt oss betyr mer enn hvor vi ligger.

Blir det Borgen så ankommer vi trolig i morgen.

Blir det Koster blir det ankomst fredag.

Til nå har vi hatt det topp med god service hos Bedik på Sætre marina.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Glemt hele Påska. :giggle:

Fant ut nå at jeg tilbringer Palmehelgen og ett par dager i Puerto Princesa, Palawan, Philippines. Sitter i fly Skjærtorsdag, ankommer Gardermoen Langfredag og reiser til Brasil 2. Påskedag.

PS. Går det tog Langfredag i Norge? Må komme meg fra Gardermoen til Sandefjord.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...