Pequod Startet 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2015 (redigert) For første gang på mange år skal jeg ikke jobbe i påsken, så jeg får fem fridager å nyte... Da jeg (etter planen i alle fall!) skal være ferdig med grovoppussingen av båten i løpet av mars, så har tanken om å ta en femdagers i båten begynt å snike seg inn hos meg... Jeg vurderer et nytt tokt over svenskegrensa, eller eventuelt nedover på andre siden av Oslofjorden retning Tønsberg/Bolærne etc. Hvis jentene mine blir med - og de har ikke vært negative så langt - blir det nok Sverige-alternativet med en liten tur til Strømstad/Koster som en liten smakebit på årets sommertur! Det hele er avhengig av noenlunde vær selvsagt, i begynnelsen av april kan jeg vel bare glemme tanken om is? Noen andre tips og ideer? Redigert 11.Februar.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Framtia Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 planen min er å seile fra Haderslev til Storsand. Og jeg gleder meg til påske! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ida Marie III Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Blir nok båt puss før påske, og forhåpentligvis får jeg den på sjøen før påske.. Men selve påsken er det tradisjonen tro Hardangervidden på ski som er den store selvfølgeligheten... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Må nok på fjellet i år også. Sitter som regel og lengter til sjøs og vannsmektes hele påska, men gjelder å få kjøpt seg litt goodwill til resten av sesongen Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
REM Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Jeg vurderer et nytt tokt over svenskegrensa, eller eventuelt nedover på andre siden av Oslofjorden retning Tønsberg/Bolærne etc. Hvis jentene mine blir med - og de har ikke vært negative så langt - blir det nok Sverige-alternativet med en liten tur til Strømstad/Koster som en liten smakebit på årets sommertur! Masse folk drar nedover til Koster og N-Bohuslen i Påska. Plassene begynner å fylles opp allerede i Palmehelga, så vær tidlig ute. Vi drar nedover for 12. året (trur jeg det er) på rad for å møte våren på N-Koster Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
glalaks Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Påsken blir på fjellet. Båtsesongen starter etter påsken.. Heldigvis er påsken tidlig i år, så blir båtsesongen lengre;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Erik Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Påsken blir på fjellet. Kanskje det er samme fjellet? Vi flyr nemlig til Trøndelag for å feire påske. Nærmere bestemt Storlien. Kanskje vi skulle tatt oss en BP treff i en snøfonn nær Svenskegrensen ett sted i løpet av påskedagene Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
glalaks Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Dessverre skal vi på hytta på oppdal. Hvis ikke hadde jeg vært åpen for en ankerdram;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Erik Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Vi får ha det til gode, kommer nok til å seile den veien før eller siden (men neppe i år).. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Torsen67 Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Jeg skal preparere to båter og en motor for salg. En på 15 fot og en 12 fot. Håper været blir slik at jeg kan stå ute. Ser frem til det med en arbeids pils;-) Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Har prosjekt "baugpropell" på gang. Har trekt kabler så gjennstår nå for min del og presse på kabelsko og koble opp til batteriene via hovedbryter. Håper jo at verkstedet tar den inn tidlig for å montere inn propellen slik at jeg kan gjøre den ferdig under fenderlista før jeg setter den ut. Har også planer om å oppgradere det elektriske etter hvert. Blir vel kosejobb ved brygga, med kalesja nede og i solskinnet ( håper jeg ). Første turen pleier å være gjestehavna i Strømstad, men antagelig ikke før etter påske. Er jo mindre trafikk der da, må jo fylle opp noen varer fra systembolaget for sesongen. Ellers så er Koster det store utfarts-eldoradoet om sommer`n. Et uttall av fin plasser der ute. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Kjerring jobber tom langfredag kl 1530! Men deretter er det fri tom mandagen. Så fredag til mandag blir muligens jomfruland på oss. Hytta på fjellet er lagt ned for mitt vedkommende:) Båt har tatt iver helt! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
TICORA Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Håper det blir Koster. Satser på å få en fin plass på Ekenes onsdag. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Blir vel forhåpentlig vis Jomfruland i år også :) Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Planen er Koster, N.Bohuslän eller kanskje Skagen. Det meste avhenger av værutsiktene. Alternativene blir nærområdet med Oscarsborg eller Ø.Bolærne. Beslutningen tas "palmefredag". Det viktigste er å tilbringe kvalitetstid i båt med familien. Destinasjonen er sekundær. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Astor Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Planen er Bohuslenkysten også i år hvis helsa holder. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 12.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2015 Finns planer om att gå på eskader med vänner och deras vänner. Går planer i lås blir vi ca 40 båtar och tillåter väder blir det start på Koster en vecka före påsk Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Det meldes snø og kuling fremover.... Flere enn jeg som vurderer båtpåsken? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 En uke til båtpåsken, da. Ser bedre ut fremover Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 En uke til båtpåsken, da. Ser bedre ut fremover Hehe...det er det jeg sier til dama også Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Blir til Sandes i år... Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Blir nok Grebbestad, Tanumstrand, Smøgen eller Fjellbacka på oss. Grebbestad = systembolag uten så stort innrykk av nordmenn rett ved havna. Fått bekreftet at Fjellbacka har strøm og vann fra og med palmehelgen fra kommunen. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Finns planer om att gå på eskader med vänner och deras vänner. Går planer i lås blir vi ca 40 båtar och tillåter väder blir det start på Koster en vecka före påsk Reviderat planerana . Husreparation i stället för min del. Gänget blir nog inte mer än knaps hälften med tanke på vädret och destinationen är ännu inte bestämd. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Her revurderes planene etter hvert som YR forandres. Koster eller oppe i fjorden. Egentlig det samme hva det blir. Hygge og kos ombord og gode venner rundt oss betyr mer enn hvor vi ligger. Blir det Borgen så ankommer vi trolig i morgen. Blir det Koster blir det ankomst fredag. Til nå har vi hatt det topp med god service hos Bedik på Sætre marina. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Glemt hele Påska. Fant ut nå at jeg tilbringer Palmehelgen og ett par dager i Puerto Princesa, Palawan, Philippines. Sitter i fly Skjærtorsdag, ankommer Gardermoen Langfredag og reiser til Brasil 2. Påskedag. PS. Går det tog Langfredag i Norge? Må komme meg fra Gardermoen til Sandefjord. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.