Worry II Startet 11.Februar.2015 Del på Facebook Startet 11.Februar.2015 (redigert) Skiftet septikslange i helgen. Da kom jeg tilfeldigvis borti slangen som går mellom toalettet og vann inn fra dørken. Denne var full av vann og bunnfrosset. Det sier seg jo selv at om vippehendelen på doen, for skyllevann inn, står låst, vil jo ikke vannet renne ut når båten heves fra vannet. Husk å la vippehendelen stå i posisjon åpen, "vann inn" når den settes på land for vinteren. Ikke alltid så lett å finne lekkasjen om denne sprekker. Slangen er vel som regel armert, men allikevel. Dette til info, bare Vippehendel skal stå mot venstre (vann inn) da åpnes det for at vannet renner ut av denne salgen: Redigert 11.Februar.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 11.Februar.2015 Del på Facebook Svart 11.Februar.2015 For sikkerhets skyld så fjerner jeg alltid vannslangen inn til doen, kopler på en annen slange ned til en dunk med frostveske og pumper igjennom endel ganger. Da skal problemet være forbigått... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2015 (redigert) jaja, det åpner jo også for vakumet som holder igjen vannet i inntaket. (jeg vinterkonserverte septiksiden mens jeg lå på vannet, derfor tenkte jeg at jobben var gjort, men tenkte ikke på den lille stubben utenfra og inn) Redigert 11.Februar.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.