Jump to content

Tips til fjerning av tape-rester på plexiglass

Møkkalasset

Recommended Posts

Forrige eier var tydeligvis ikke så opptatt av å bruke kartbordet til det det er ment for. Han har limt på noen oppbevaringsrom og en elektrisk defroster. Dette er festet med slik porøs dobbeltsidig tape. Disse er umulig å fjerne mekanisk. Er det noen som har tips om hva jeg skal bruke for å fjerne dette? Noen som vet hvilke løsemidler som ikke vil skade plexiglasset?

Her noen bilder av elendigheten:

bilde

Sånn ser taperestene ut:

bilde

bilde

Tror jeg har mest sans for bytte-tipset over, men skjønner også godt skepsisen for å mekke på plexiglass selv.

Dette firmaet http://www.kreativplast.no/ har hjulpet meg et par ganger med diverse småting, og det har blitt helprofft resultat til en grei pris hver gang. Da får du alt etter dine mål og kanskje noen forbedringer du ønsker i tillegg.

Send en skisse på e-post så får du sikkert en pris tilbake ganske raskt.

Redigert av Tilde (see edit history)

Fjernet limrestene etter tape og klistremerker på plexiglassplate på kartbordet i Amica II med matolje. Måtte gnikke litt med et par tøyfiller, men det gikk likevel raskere enn om jeg hadde kjørt til nærmeste fargehandel for å kjøpe sitrusrens. Det var dessuten skånsomt mot plexiglassplata.

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Da fulgte jeg majoriteten av tipsene her og gikk til innkjøp av sitrusspray. 3M-produkt som kosta ei halv skjorte hos den lokale malerforretningen, Dvs 153 kr for 200 ml.

bilde

Jeg sprayet på og lot virke i noen minutter, men effekten så ikke lovende ut. Sprayet anda en gang og la en klut over, slik at merkene holdt seg fuktige,

bilde

bilde

Dette var veien å gå. Spraye, vente, skrape, spraye igjen o.s.v. Det hjalp å holde klutene fuktige. Etter ca en time inklusive venting har jeg nå endelig fått et kartbord man kan være bekjent av.

bilde

bilde

Takk for alle gode tips på BP. :thumbsup: Alltid raske og kvalifiserte svar. BP er stedet ! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...