Jump to content

Mangepolt 12v Støpsel & kontakt


celine

Recommended Posts

Hei allesammen

 

Er i gang med oppgradering av El. anlegg og bygging av nytt dashbord og er i den forbindelse på jakt etter en mangepolt kontakt (han) til ledningsnettet i dashbordet. Dette for å kunne koble alle ledninger inn på denne, og en motpart (hun) til ledninger fra sikrings skap,for å enkelt kunne koble på og fra denne hvis jeg trenger noe gjort i dashbordet.

Har noen en ide hvor jeg kan få kjøpt noe slik??

 

PS

Har vært inne på tanken å ta noe fra El. anlegget i en bil,der disse kontaktene jo er vanlige, men foretrekker ikke det.

 

Mvh

PerS

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte bilkontakter i min forrige båt. Fikk tak i grupperingsbrikker for både 4, 6 og åtte kontakter. Eneste ulempen var at jeg ikke fant fortinnete kontakter, kun blanke messing  :sailing: - og det var ulempe nok slik at jeg ikke bruker det i den nåværende farkosten.

Link to post
Share on other sites

Det finnes kontakter i fra 1 stk, og opp til minst 10 stk.  Abiko har kabelsko som passer rett i disse kontaktene (uisolert type). Har selv hentet dette i fra lastebiler. Brukt det til båter og maskiner som jeg har "resturert" el. anlegger på.  

Et lite tips: Spray på en liten sprut med tynn Tektyl ol. på kontaktene før du setter dem sammen. Det er vannavvisende og vil hindre at det irrer, og lager kontaktfeil. :cryin:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...