TorSan Startet 12.Februar.2015 Del på Facebook Startet 12.Februar.2015 Skal montere inn ny og større septiktank. Må da legge opp til tømming til land. Tanken jeg kjøpte har integrert pumpe. Kan jeg koble landtømming slangen til et eget uttak plassert i bunnen av tanken, el må jeg plasser en Y-ventil før pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 13.Februar.2015 Del på Facebook Svart 13.Februar.2015 Det normale er at man monterer en plastgjennomføring i siden nesten helt nede på tanken. Min erfaring er at det er bedre enn å sete en y mellom pumpe og sugestuss. Lykke til! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
TorSan Svart 13.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2015 Tusen Takk Knude. Da vet jeg hvordan jeg gjør dette. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Februar.2015 Del på Facebook Svart 13.Februar.2015 Det er slik jeg også kommer til å gjøre det. Riktignok kommer jeg ikke til nede på siden, så jeg går inn langt oppe men en vinklet stuss og sugerør ned til bunnen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 13.Februar.2015 Del på Facebook Svart 13.Februar.2015 I seilbåten monterte jeg en ferdig tank med pumpe og to uttak på toppen. Ett uttak for pumpe og ett for dekkstømming. Innvendig rør som går ned til bunnen. I Grandezzaen er det fabrikkbygget tank og opplegg. Der et det satt inn en Y mellom tank og pumpe. Funker brillefint. Eneste man må passe på er at dekkstømmingslokket må være helt tilskudd og o-ringen i orden. Ellers suger pumpa falsk luft og klarer ikke tømme tanken. Med Y-løsning på slangen, blir det færre meter med slanger, det tar mindre plass. -med mindre det faktisk er hensiktsmessig å bruke et eget opplegg for dekkstømming mtp plassering av lokket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.