Jump to content

Trenger litt veiledning om propellstørrelse,forskjell på S8 og B7?


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Hei :-) Eg hadde motorbytte for 2 år siden, og har manglet 3-400 o/min siden. Dagens propell er S8 23x24. Sveis og Propellservice regnet ut at han ville prøve å vri den ned til 23x22. Altså to tommer ned på stigning.

Men så fikk han ikkje tid å hjelpe meg.

Nå ligger det er B7 som er 22x23 til salgs. Dvs ein tommer ned på diameter og ein ned på stigning.

Både S8 og B7 er 4 blader, men hvilken forskjell vil eg kunne merke?

Propell er forvirrende, denne brukte propellen er to tommer mindre, slik eg fikk anbefalt, men den er ein tomme på stigning og ein på diamater.

Hvilke egenskaper endres av diameter og ditto stigning ? :rolleyes::smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Eg har vert i kontakt med propellproffer tidligere, og mitt inntrykk er at de vegrer seg for å hjelpe når det ikkje er en serieprodusert båt som de har erfaring med. Så det er nok ikkje heilt bankers å mate data i en kalkulator. Eg kjøpte den propellen som var til salgs, og så får eg prøve uti sesongen :-)

 

Noen som har erfaring om det går ann å bytte propell med dykker?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...