Rune Enur Startet 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2015 Jeg har montert en helt ny Engbo 32 Maxi med kjetting men jeg får ikke sluppet ut kjettingen. Den går i 1-2 sek også stopper den. Dette gjelder også når jeg drar i kjettingen så det er ikke fordi det ikke er nok vekt i den. Å trekke inn kjettingen fungerer prikkfritt, både med det faste panelet og med fjernkontrollen. Det står i manualen at jeg skal holde knappen inne i 1.5 sek og da skal gearet slippe men det skjer da altså ikke... Noen som kan ha noen anelse om hva som er galt her? PS, batterispenningen er OK Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 (redigert) Hei RuneDu har sikkert lest manualen men fant iallefall dette. Kontroller at: tilkoblingene til den elektroniske kontrollenheten til 1,2 og 3 erifølge skjema. Ved å bytte om 1 og 3 skal vinsj fungere korrekt.dette om problemet er:Vinsjen vil ikke slippe anker og trekker bare inn i 3sek.Men uansett jeg hadde en engbo i forrige båten og der måtte jeg holde inne knappen i ca 1 sek da slapp den ned rolig i ca 1 -2 sek før den stoppet.Så måtte jeg trykke ennå engang i 1 sek for å få frislippet. Redigert 15.Februar.2015 av MaSa (see edit history) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Rune Enur Svart 15.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 Det har jeg gjort. Når jeg koblet opp virket den bakvendt:) Dvs når jeg trykket på ned gikk den opp og omvendt. Problemet er ikke retningen på motoren som beskrives her men at den stopper etter 1.5 sek og ikke frir... Jeg har testet med å holde knappen inne lenge og men det skjer ikke noe... Den går fortsatt 1.5 sek og så stopper den da og Sitér dette innlegget Link to post
Rune Enur Svart 16.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Jeg fikk svar fra Sleipner i dag... Engbo med kjetting har ikke fritt fall så her har maritim i Arendal blingset... God service da, de sender meg en ny tauvinsj i dag med alt jeg trenger så får jeg heller bruke den istedenfor kjetting Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 God service da, de sender meg en ny tauvinsj i dag med alt jeg trenger så får jeg heller bruke den istedenfor kjetting Nå blir alle i ut-havnene du kommer til veldig glade. Lag deg en Dømann på 10 kg så ligger du trykt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MaSa Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Nå blir alle i ut-havnene du kommer til veldig glade. Lag deg en Dømann på 10 kg så ligger du trykt. Folk irriterer seg over mye Roger-jo! Jeg har hatt begge deler, nå kjetting! Hvis folk som ligger i uthavn ikke tåler å høre en kjetting rasle ut i 30 sek så får dem holde seg til gjestehavner med uteriggere. Har aldri opplevd noe ifm dette. Hvis noen har disse problemene så skjønner jeg ikke hvorfor de utsetter seg for alt dette negative ved å være på vannet :) Men tilbake til saken Rune , godt det ordnet seg. Jeg har selv også bare positive service erfaringer med engbo, fra tiden før sleipner kom inn vel og merke :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Rune Enur Svart 17.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Om folk i uthavnene ikke har annet å henge seg opp i enn litt kjettinglyd er verden en ganske harmonisk plass syntes nå jeg:)Sannheten er at jeg føler meg tryggere med kjetting og derfor ville jeg ha det:) Daumann har jeg ikke plass til da det blir for kort avstand fra vinsjen til ankeret men jeg tenker det går bra likevel jeg:)Og gjør det ikke det så ordner vel Norwegian Brokers opp:) Har hørt mye bra om servicen til Engbo og det virker som at Sleipner og Maritim er like bra:)Jeg snakket med de i går og i dag har jeg fått mail om at pakken er lastet på bil og vil bli levert om et par timer så da blir det ny vinsj:) Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Jeg har også Engbo Maxi 32 for tau. Bruk tau med blyinnlegg i hele lengden og en daumann i tillegg hvis du føler for det. Aldri hatt noe problem med den kombinasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.