Eskil Røkke Startet 15.Februar.2015 Del på Facebook Startet 15.Februar.2015 (redigert) Hei, jeg har i dag satt inn en ny Lowrence-maskin i båten min. Med den fulgte det med to bikker. En fra Navionics og en fra C-map. jeg har forsøkt begge to men får ikke noe kartdata annet enn det som allerede ligger i selve plotteren. Nå ble jeg usikker på om jeg må laste ned kartene via datamaskin eller om de skal ligge på brikken når jeg får maskina? Noen tips? Redigert 15.Februar.2015 av Eskil Røkke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Ja, du må kjøpe kart fra nettsidene til Navionics eller C-Map og laste ned på brikkene. Riktig navn på instrumentet ditt er HDS-12 Gen2 Touch. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Du kan bruke de nyere C-Map Max-N+ kartene på din HDS gen2, legg gjerne ut brukererfaringer om du går for denne pakken. Finnes i Locals eller Wide for Norge (North & Baltics..), tror du må opprette konto og registrere enheten din for å se prisene for nedlasting(?), eller kjøpe Wide direkte fra Mjøsservice, så får du eminent support med på kjøpet :) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Du kan bruke de nyere C-Map Max-N+ kartene på din HDS gen2, legg gjerne ut brukererfaringer om du går for denne pakken. Finnes i Locals eller Wide for Norge (North & Baltics..), tror du må opprette konto og registrere enheten din for å se prisene for nedlasting(?), eller kjøpe Wide direkte fra Mjøsservice, så får du eminent support med på kjøpet :) lurer litt på detsamme jeg.....skall kjøpe C-Map Max N+ men tror att kartet heter EN-Y300 att referensen til Mjøsservice EN-N300 er de gamle karten uten ' + ' (plusset) noen som vet ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kaffelars Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Stemmer, EN-Yxxx ser ut som de nyere for Gen2(krever vel litt mer av maskinvare), Mjøs kan sikkert levere disse også, bare å slå av en prat med Stener der eks. og du får svar/pris med en gang - har bare opplevd kjempeservice :) Mulig det er billigere å kjøpe på nett i første linken og laste ned selv(trådstarter har jo allerede rette minnekortene?), kanskje også noen promotilbud og rabatter etc. - slipper jo også leveringstid og Mva på nedlastinger (enda) ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.