Jump to content

Jeanneau Sun Odyssey 29.2 1999 mod., er den verdt rundt 300 000kr?

Ronny S B

Recommended Posts

Ok det var det jeg trodde,

kikket på den. å fant lekk hinduer, dårlig reparert skade på baug

sprekker rundt kjøl bolter, lekk fra varmeveksler, mekaniske dieselpumpa var rustet kraftig

2 harken vinsjer som var elendig , Plus noe småtterier til

tror dette kan bli kost bart

hva kan den være hvert

Mvh R S Bakkane

Hva sammenligner du denne båten opp mot?

Lekke vinduer, sprekk rundt kjølbolter og lekk varmeveksler kan indikere alt fra ingenting til store kostnader. Så det er umulig å si noe om hva slikt koster uten å ha ingående detaljer om omfanget. Motorfeste kan byttes relativt enkelt. Men hvorfor er det så mye (og hva legger du I mye?, bilder er fint ) rust på dieselpumpe og motorfeste? Er det lekkasjer på sjøvannsdel av kjøling noe sted?

Det er jo selger som bestemmer prisen og du som kjøper må avgjøre om du er villig til å betale det selger ønsker. Om ikke gir du et bud på hva du anser som riktig pris og får du ikke tilslag ser du deg etter alternativer. Det er mange båter å velge I 300 tusen kr klassen så ingen grunn til å henge deg opp denne 29,2 om du ikke liker det du ser. Har du en dårlig magefølelse så leter du videre uten å gi noe bud.

Utfordringen er at du I dette prisområdet fort havner på båter som er 10 år elder enn den du ser på nå. Men det er mange fine åttitalsbåter selv om failiteter som dusj blir sjeldnere.

Hva med å se på denne http://www.finn.no/finn//boat/used/object?finnkode=53389281&searchclickthrough=true

Har bare kikket på bilder av den

Fin størrelse for oss på 3

Jeg pleier å si at den er perfekt for to voksne og inntil to barn ;-) Nå har vi tre barn og er lei av å bli klatret på når vi sitter i salongen og skal spise, så derfor er den til salgs. (Ja det er min båt, enn så lenge...)

Nå kan ikke jeg alt ,men jeg har ikke hørt om kafe før

er det en ok båt?

er 350 ok pris

Har noen no innfo blir jeg glad

Tror vår er den eneste Café 30 i Norge. Tror det finnes et par Café 24-er på sørlandet.

Båten seiler veldig bra, også i lite vind, og er sluttstiv også. God balanse, selv med litt for mye duk oppe ;-) men stopper fort opp på kryss hvis den er feiltrimmet, er riktig trimmet derimot... Også lett og har bredt nok akterskip til god bæring på unnavind, så her kan det gå godt unna, hvis man vil.

Av svakere sider: Har "alt" av komfort-ting, og det kan dermet være litt trangt å komme til endel steder for sjekk/service reparasjon. Har relativt smalt kjølblad, så den må ha fart for ikke å drive av på kryss og den reagerer forholdsvis kjapt på ror-input og vindforandringer (uten å være ekstrem vel å merke); om det er en sterk eller svak side får være opp til den enkelte. Jeg liker det slik, og det var derfor vi valgte denne båten i sin tid. Ellers står vel det meste i annonsen, og Heitmann kan svare på det meste ellers.

Nå skal det også legges til at det har vært endel intressenter i det siste, og jeg regner med at båten er solgt ganske snart. Andre lignende båter er f.eks. Dehler 29, Elan 31 evt Dehler 32.

Prisen kan jeg nok ikke uttale meg objektivt om ;-)

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

• 2 år senere...
Ronny S B skrev On ‎15‎.‎02‎.‎2015 at 19.20:

Hei Jeg lurer på å kjøpe en 99 mod Jeanneau Sun Odyssey 29.2

Men jeg klarer ikke å finne noe referanser på pris

synes det er en ok båt, litt på kanten liten

er den vært runt 300 000kr?

Hvis noen kan hjelpe meg med noe innfo blir jeg glad

Mvh R S Bakkane

Er det denne du skal selge nå eller Bakkane?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...