Jump to content

Idag så jeg den første Baatplassen.no vimpel


Faxen

Recommended Posts

Du verden, idag så jeg den første Baatplassen.no vimpel, og det rett utenfor stuevinduet.

Klokken 13.22 skled det en snekke forbi (tror det kalles snekke), med vimpel!! :yesnod:

 

Leste på båtnavnet, ja tenkte meg det...Astor (uten P), gled sakte forbi, uten plagsomme hekkbølger :lol::lol::lol:

 

Han nøt været, det er sikkert.

 

Faxen :cheers:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Du verden, idag så jeg den første Baatplassen.no vimpel, og det rett utenfor stuevinduet.

Klokken 13.22 skled det en snekke forbi (tror det kalles snekke), med vimpel!! :yesnod:

 

Leste på båtnavnet, ja tenkte meg det...Astor (uten P), gled sakte forbi, uten plagsomme hekkbølger :lol:  :lol:  :lol:

 

Han nøt været, det er sikkert.

 

Faxen :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Faxen! :flag:

Lå i havna i dag en times tid. Kjøpte reker og ventet på familie som skulle være med ut. Koslig å ligge å se på livet i småbåthavna i Drøbak. Kjøpte to fine jakker av svensken som driver kiosken like bak krana. Flotte seiljakker som holder en varm når kulda biter.

 

Tusla oppover til Steilene for grilling. Det ble noe trafikk på fjorden etter hvert. Koslig at det rører seg rundt en. :sailing:

Ble litt småskvulp på hjemturen, men ikke værre en at de ombord syntes det var artig med bevegelser i vannet.

Joda, Astor er snekke. På godt og vondt. Ruller i sidesjø. Småkoser seg i mot og medsjø. Slå i hornet neste gang vi møtes utpå. Regner med at du ikke har horn i stuevindu. :lol::lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Heldig gris, som er på sjøen.

 

Her sitter jeg innerst i Oslo fjorden, med snart ferdig båt. Det mangler bare:

 

- Å få det jæ... gearet synkront med fjernkontrollen.

Fabrikken sier at det kun skal være en skrue mellom gearstang fra drev og overføring til hendel som igjen går til fjernkontroll.(- jeg er sikker på at det må være en eller annen form for ledd i mellom )

- Bli enig med leverandør av stående rigg og rulle sei om monteringsdatol.

- bli venner med havensjefen ,slik at jeg kommer meg ut. ( det er lettere med punkt en og to )

 

- Og i dag fant jeg ut at festene til kryssholtene forran var en haug med rust. - Vil investeringen ingen ende ta.

 

- båtlivet har blitt en tvangstanke og et mareritt, - men i morgen er kanske ting bedre...

 

:headbang:

Link to post
Share on other sites

Heldig gris, som er på sjøen.

 

- båtlivet har blitt en tvangstanke og et mareritt, - men i morgen er kanske ting bedre...

Dine kryssholdt holder sikkert dette året... Båtplass ordner seg sikkert... Resten ordner seg sikkert også innenfor rimelig tid, kanskje er tiden inne for å senke skuldrene litt. Jeg har planlakt i mitt hode å sette ut båten fredag den 13. mai, og starte båtsesongen til pinse... Men pr. i dag så mangler jeg noe elementært og det er vann. Jo da det er en masse vann i Mjøsa men havna der båten skal ligge mangler 2,5 m før jeg har noen plass å legge båten når jeg ikke er i den. ( Vannstanden i Mjøsa er pr i dag 28 cm under normalvannstand for dato).

 

La ikke båtlivet bli noe som gnager i oss, la oss vente til båt, vannstand, og andre nødvendige ting er rede til å la oss drive med det vi virkelig ønsker, nemelig å være ute med den båt vi har.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Dine kryssholdt holder sikkert dette året... Båtplass ordner seg sikkert... Resten ordner seg sikkert også innenfor rimelig tid, kanskje er tiden inne for å senke skuldrene litt. Jeg har planlakt i mitt hode å sette ut båten fredag den 13. mai, og starte båtsesongen til pinse... Men pr. i dag så mangler jeg noe elementært og det er vann. Jo da det er en masse vann i Mjøsa men havna der båten skal ligge mangler 2,5 m før jeg har noen plass å legge båten når jeg ikke er i den. ( Vannstanden i Mjøsa er pr i dag 28 cm under normalvannstand for dato).

 

La ikke båtlivet bli noe som gnager i oss, la oss vente til båt, vannstand, og andre nødvendige ting er rede til å la oss drive med det vi virkelig ønsker, nemelig å være ute med den båt vi har.

<{POST_SNAPBACK}>

 

hE HE SKAL DU LIGGE I JERNBANEPERSONALETS HAVN PÅ HAMAR. ? Der ser det tørt ut om dagen...

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...