Astor Startet 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2015 Skal bytte ut den gamle saltvannsspylepumpa ombord og innstallerer Jabsco washdown 5.0. Den skal gi adskillig mer trøkk enn den gamle. Bruker i hovedsak saltvannspumpa til å spyle vekk slam og skitt fra ankerkjettingen, men også grei til å spyle dekket med når det trengs. Skulle gjerne fått med noen erfaringer fra andre som har innstallert denne pumpa ombord. Gir 3.5 bar og med en løftehøyde på 3 meter. Den trekker 15 amp. noe betyr lite da den stort sett blir benyttet mens motorene er i gang. Det er Flak.no som har dette pumpesettet. Begynner monteringen i morgen. Skulle gå greit da slangen jeg skal benytte ligger der fra før. Bytter pumpa med deler samt dekkskoblingen der slangen kobles på. Dekkskoblingen. Jabsco wash down 5.0 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dreamen Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Jeg har akkurat kjøpt denne fra Johnson. http://www.spx.com/en/johnson-pump-marine/pd-marine-aqua-jet-wash-down-pump-kit/ Har ikke fått montert den enda.Denne trekker 20 amp. Litt spent på resultatet med 5 bar. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Ser ut til å være enda vassere en Jabco-settet. Fint om du kommer med erfaringer etter hvert, dreamen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dreamen Svart 16.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2015 Sikkert dyrere også Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Jeg har brukt Jabsco washdown 5.0 i hobbysjarken i snart tre år. Storfornøyd både med trykk og driftsikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Jeg må bare spørre...bruker dere en egen skrog-gjennomføring til spylepumpen eller kobler dere den inn på en eksisterende via forgreining? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Jeg bruker en ledig gjennomføring. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dreamen Svart 17.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2015 Jeg bruker en eksisterende,setter på et T-stykke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.