Jump to content

luftfilter i båt?


Majali

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med vanlig "papirfilter" i båten? det jeg tenker på er at fuktigheten i spesiellt trebåter kan lage litt klabb? Det hadde vært deilig å slippe å høre på den "rapelyden" når jeg har litt pådrag...

 

Noen nyere motorer som har og i tillefelle; er det spesialfilter?

 

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

da er det sikkert noen form for lydfeller... mitt "filter" er kun en ring på ca 10-15 cm i dia og består av ca 1cm med med noe gittergreier, fungerer sikkert som flammefelle.... kan nesten se gjennom den og da får men den lyden man ønsket seg når en var 18 år og hadde trimmet bilen med hull i manifolden og trakter på forgasseren.....

er det virkelig ikke noen motorer med skikkelig luftfilter?

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

da er det sikkert noen form for lydfeller... mitt "filter" er kun en ring på ca 10-15 cm i dia og består av ca 1cm med med noe gittergreier, fungerer sikkert som flammefelle....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok korrekt. "Gittergreiene" er en innretning som skal stoppe flammer ved feiltenning.

 

Kanskje disse er noe for deg?

Link to post
Share on other sites

Det er nok korrekt. "Gittergreiene" er en innretning som skal stoppe flammer ved feiltenning.

 

Kanskje disse er noe for deg?

<{POST_SNAPBACK}>

her var det jo masse og velge blant. :smiley:

 

Jeg får se hvor mye den nitidige lyddempinga av motorkassa og dørkene har gjort, men jeg ønsker meg en patron på en slange fra innsug som jeg trekker ned mot bunnen hvor det litt kaldere.. men da blir det kansje litt for varmt oppunder lokket?

 

Takk for svar så langt, og godt var det å høre at hulda har gått på bilfiltere uten problemer!

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...