mentor70 Startet 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2015 Jeg har vært skikkelig uheldig i vinter. Høsten 2014 pusset jeg opp alt treverket i båten, og det ble skikkelig bra. Jeg besøkte nå båten for å bytte fuktballer med mer, også oppdager jeg at vi har fått en liten lekkasje som fullstendig har ødelagt den finerte teaken på innredningen. Er det noen mulighet for at dette kan reddes? Den finerte teaken har blitt bølgete. Jeg regner med at det er kjørt for denne, så er det noen som kjenner til en møbelsnekker eller lignende i Østfold som kan lage en ny innredning til meg? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Ja, den plata er ødelagt. Men kan det være noen heksekunst å bytte den, eller har det gått utover hele innredningen ? Hvis lakken bare er hvit kan den skrapes av og tørkes og lakkes igjen Sitér dette innlegget Link to post
mentor70 Svart 18.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Hei Janoho Mulig at den kan byttes, men den er ikke skrudd. Jeg tror den er limt fast så det skal vel litt til å få det pent ifra hverandre. Lakken skal jeg klare å få brukbar igjen, men problemet mitt er plata som har svellet opp. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Du kan skjære ut den platebiten som er vannskadet med en sirkelsag( eller splittesag) og mothold. Kutter akkurat i limfuga. Så kan du bruke den gamle som mal. Listene på endeveden på plata, kan du lage. Splitet opp en teakplank (fåes på f,eks Biltema) og pusse til lik profil. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Eureka Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Sikker på at den ikke er skrudd? -ofte er teak-proppene som dekker skruene, pent plassert med veden i samme retning som plata. Men bak en teakpropp er ofte en oppeiret messingskrue som sitter dønn fast :) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 en Fein sag fikser nok biffen, da er det lett å komme til. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Mulig du har sjekket dette, men det kan være lister på innsiden som plata er festet til. Før du går i gang med å kutte, ville jeg sett rundt på baksiden av platen... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
mentor70 Svart 19.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Takk for alle de gode tipsene her. Båtplassen på sitt beste :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.