Henrikhj Startet 19.Februar.2015 Del på Facebook Startet 19.Februar.2015 Hei. Skal i morgen ned på vestkysten av Sverige og se på en gammel seilbåt og har derfor noen spm ang import. Er det kun salgskontrakt tollvesenet trenger for å beregne moms? Ingen andre dokumenter man trenger av selger? Regner med at på seilene står det SWE. Får man NOR nr ved registrering i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Du skal ikke være sikker på at de godkjenner salgskontrakt. Mulig tollvesenet vil forlange at det blir foretatt takst i regi av tollvesenet. Sjekk på forhånd, og få svaret skriftlig. Har vært ute for at de sier en ting, og praktiserer noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Spurte for etpar uker siden. De gikk normalt ut fra kjøpsummen pluss tilhørende utgifter, og det betydde ingenting hvor gammel båten er . Sitér dette innlegget Mons Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Nor nr i seile får du etter en enkel reg på nett. Ingen spørsmål stilt der så du kan ha med seilnummer til Sverige, hvis det har noe for seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Du betaler 1000-1500,- når du bestiller nytt NOR nummer via seilforbundet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Spurte for etpar uker siden. De gikk normalt ut fra kjøpsummen pluss tilhørende utgifter, og det betydde ingenting hvor gammel båten er . Akkurat slik beskjed fikk jeg også. Og det gjaldt helt til jeg fortalte at nå kommer transporten i neste uke. Da ble tonen en helt annen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Du betaler 1000-1500,- når du bestiller nytt NOR nummer via seilforbundet.?. Det må være for det fysiske nummeret. Jeg betalte ikke noe og fikk et brev i pdf med underskrift når reg var fullført. Sitér dette innlegget Link to post
Henrikhj Svart 19.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Ok. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 20.Februar.2015 Del på Facebook Svart 20.Februar.2015 ?. Det må være for det fysiske nummeret. Jeg betalte ikke noe og fikk et brev i pdf med underskrift når reg var fullført. Interessant, jeg er nok så sikker på jeg betalte ca 1500,- for et par år siden. Mener også at man for 5000,- kunne velge nummer. Men har du ikke betalt er det jo bra for deg Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Februar.2015 Del på Facebook Svart 20.Februar.2015 Kan det være at jeg bare byttet eierinfo? Det tror jeg. Beklager påstålighet og feilinfo! Men da vet vi at "omregistrering" er både enkelt og gratis. (Fossror her nå):$ Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 20.Februar.2015 Del på Facebook Svart 20.Februar.2015 Det koster penger å få tildelt et seilnummer hvis båten ikke har det fra før. Husker også at det var rundt 1500. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.