glalaksen Startet 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2015 Har en lekkasje på en dieseltank. Det er skjøt i et hjørne nederst på tanken i overgangen fra tank til jur. Det drypper ca en kopp i uken. Lurer på om noen har en løsning der jeg kan få tettet lekkasjen utvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Drit når slikt skjer.. Det kom mange gode forslag i "julelekkasjetråden" til Tom Rør. Blant annet å borre og gjenge opp et hull og skru inn en gjenget aluminiumsskrue med Loctite + flere kjemiske løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Har du ikke fått med deg tråden til Tom Rør gladlaksen? Det meste av tips, triks og vurderinger kommer vel fram der Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ballard Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Det er en ting å gjøre : Skift tanken ut. Du får det aldri tett, dette er bare begynnelsen. Sveisene er opptærd innenfra. Var ute for det samme for noen år siden. Et velment råd; ikke legg tid og krefter ned i reparasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Ikke helt enig der Ballard. Hvis det passer dårlig å ta et slik prosjekt nå går det høyst sannsynlig utmerket å forlenge tankens liv et par sesonger med en luriumløsning. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Dette bruker jeg. Skal legge på lag nr. to i morgen. http://www.belzona.no/products.aspx?gclid=CjwKEAiA05unBRCymrGilanF9SwSJACqDFRmZUgTSGZu5c-cirhvksu2p7WMDvHWf7bWcpvR29wyxhoCq9fw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Jeg skar tanken sund med vinkelsliper, for å se hva om var i ferd med å skje. Da kom elendigheten til syne. Tanken var 13 år da den begynte å lekke. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Ballard, ser nå at du har en Viksund 800. Tipper tanken din er produsert hos West Mekan? I tilfelle er den høyst sannsynlig av 4-5mm aluminium av kvaliteten 57S som er en førsteklasses sjøvannsbestandig legering. Hvis du søker opp tråden jeg opprettet om tanksjauen jeg gjorde vil du se at det er fullt mulig å reparere en slik tank selv om den er gjennomtæret. Skadene kan være relativt lokale. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ballard Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Det er riktig det Komodo, det var en West Mekan tank jeg hadde. Platene hadde sikkert god kvalitet, men sveisene i bunnen var sterkt opptærd. Det oppstod en lekkasje i området rundt tappepungen, og nesten samtidig helt i akterkant. I min båt er det relativt lett å ta tanken ut. Jeg fant en dieseltank i plast hos Vetus , med samme ytre mål. Så dette løste seg enkelt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.