enebakk Startet 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2015 Skal se på en båt som har en Ford 2704et som lekker olje i framkant ser vist ut som det er ved en av reimhjulene. Når han gir gass så kommer det vist kanske mye olje. Er det noen som har en formening om hva det er for noe? Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Det er sannsynligvis simringen på veivakslingen. Har samme problemet selv, men lekker ikke så mye enda så jeg har ikke brydd meg med å fikse det. Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
boble65 Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Jepp,simmering. Slitsom lekkasje da olje som kommer ut blir spredd rundt av rotasjonen på reimhjulet. Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 21.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Takk for svar Må man ut med motoren å skru den i biter eller er det en grei jobb? Sitér dette innlegget Link to post
atamund Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 (redigert) Jeg har byttet simring på en ford 2712 og det gikk greit å gjøre med motoren på plass. Hadde ca 20 cm plass mellom motor og vegg og måtte lage meg en spesial avtrekker til remskive som var liten nok til å få plass. du må ha av dekslet får simringen er satt inn fra innsiden. Når det lekker i simringen kastes olje runt og treffer remmene som da begynner å slire. Jobben tar ca 4 timer vis man kløner som jeg Redigert 21.Februar.2015 av atamund (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 21.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Tusen takk for informasjon :) er det et sted på nett jeg kan finne tegninger på den? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.jachtenonderlinge.nl%2Fuploads%2F8%2F5%2F1%2F5%2F851574%2Fford_2700_range_diesel_engine_workshop_manual.pdf&ei=gbToVNP0OMLXyQPt54LwBw&usg=AFQjCNGu1PTkFqGGa15dE9wzyy8i9yWAaQ&bvm=bv.86475890,d.bGQ&cad=rja Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Da har jeg vert å sett på båten klarte ikke å finne ut hvor lekkasjen hvar :( Det var alt for trangt foran motoren til å se noen ting. Skal prøve å forklare hva han som eier båten opplevde, Den ene dagen han skulle starte båten syns han den ryker mere en normalt (grå/hvit røyk) å det lå en diesel film på vannet. Dagen etter tok han en tur ut med båten å etter en stund så han at olje trykket sank, han stoppet motoren å så etter i motor rommet å der så han mye olje i kjølsvinet! Han peila olja å så at det hvar veldig lite igjen så han fylte på mer olje å kjørte meget sakte inn til hjem havn. På turen hjem så minket det ikke noe på peilepinnen å olje trykket var bra. Er det noen som "veit" eller trur hva det kan være så skrik ut :) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 22.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Lyst på fjord nå hehe Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 22.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Det kan være gjennomslag, dvs at stempelringene ikke tetter mot sylinderveggene slik at det oppstår trykk i bunnpanna. da kan oljen komme ut peilepinnehull og oljelensehull ved pådrag. dette vil man kunne se på veivhusventilasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Hehe :) Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Det kan være gjennomslag, dvs at stempelringene ikke tetter mot sylinderveggene slik at det oppstår trykk i bunnpanna. da kan oljen komme ut peilepinnehull og oljelensehull ved pådrag. dette vil man kunne se på veivhusventilasjonen. Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.