Jump to content

Lekker olje i framkant av motor Ford 2704et

enebakk

Recommended Posts

Jeg har byttet simring på en ford 2712 og det gikk greit å gjøre med motoren på plass. Hadde ca 20 cm plass mellom motor og vegg og måtte lage meg en spesial avtrekker til remskive som var liten nok til å få plass. du må ha av dekslet får simringen er satt inn fra innsiden. Når det lekker i simringen kastes olje runt og treffer remmene som da begynner å slire. Jobben tar ca 4 timer vis man kløner som jeg

Redigert av atamund (see edit history)

Da har jeg vert å sett på båten klarte ikke å finne ut hvor lekkasjen hvar :(

Det var alt for trangt foran motoren til å se noen ting.

Skal prøve å forklare hva han som eier båten opplevde,

Den ene dagen han skulle starte båten syns han den ryker mere en normalt (grå/hvit røyk) å det lå en diesel film på vannet.

Dagen etter tok han en tur ut med båten å etter en stund så han at olje trykket sank, han stoppet motoren å så etter i motor rommet å der så han mye olje i kjølsvinet! Han peila olja å så at det hvar veldig lite igjen så han fylte på mer olje å kjørte meget sakte inn til hjem havn. På turen hjem så minket det ikke noe på peilepinnen å olje trykket var bra.

Er det noen som "veit" eller trur hva det kan være så skrik ut :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...