Jump to content

Wallas 1000 koketopp, byttes eller beholdes?

peso

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte i høst på impuls en Scand Nordic. Det sto en Wallas parafinkoker i pentryet som ikke hadde virket på 3 år.

Har nå plukket apparatet ifra hverandre, rengjort og byttet rep-sett, og nå tenner det og varmer bra. Det er fristende å la det stå, når det nå virker, men jeg er skeptisk. Utrolig irriterende med et kokeapparat som ikke virker på tur.

Har hatt delte erfaringer med wallas tidligere.

Hadde en 85DU, dieselapparat med keramisk topp, utrolig ustabilt og veldig fintfølende på spenningen, en 800 parafinkoker som hadde litt lav effekt og som spiste glødetråder. Men, har hatt luftvarmere fra wallas som har vært gode. 1800 sail og 2400 var gode apparater som alltid tente og brukte lite strøm. Jeg kan leve med et apparat som har lavere effekt enn et gassbluss, men jeg orker ikke et kokeapparat som ikke tenner hver gang.

Så, hva er erfaringene, er dette apparatet pålitelig, eller bør jeg bytte det ut?

Peso

Tidligere nick : timex

Har wallas safeflame 1000 selv i seilbåten og synes det er helt topp. Var der da jeg kjøpte den for 3 år siden. Byttet vekesett for 2 år siden( den var mange mange år gammel)

Jeg har også viftelokk på den, som funker som varmeaparat.

Dersom den funker, uten sprekk i platene, eller annen eksoslekkasje, så er det bare å bruke i vei. Alltid starte og stoppe på full effekt. Og fall på returslangen.

Jeg skal ikke bytte ut min. Har aldri sviktet. -jo, den gangen da glødetråden røyk..

De selges brukt for 1500-2000 kr på finn.

Stemmer for å beholde! :)

Veldig pålitelig kokeapparat. Har hatt et slikt i båten siden jeg kjøpte den for 10 år siden, og det var ikke nytt for å si det forsiktig. Det har alltid virka, men disse er ganske trege. Dog har vi alltid nok tid når vi er på tur. Mitt apparat har hatt en ulyd, antakelig i vifta, de siste 2-3 årene, men hva gjør vel det så lenge de virker?

Supert apparat. Eneste svakhet er at det er litt følsomt for lav batterispenning.

Ikke så følsomt som dieselkokeapparatene og modellene 90, 100 og 800. Kan starte selv med så lav spenning som 10,5V

Mitt apparat har hatt en ulyd, antakelig i vifta, de siste 2-3 årene, men hva gjør vel det så lenge de virker?

Ingen problem å skaffe nye viftemotorer, har på lager

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...