Engers Startet 23.Februar.2015 Del på Facebook Startet 23.Februar.2015 Jeg skal kjøpe meg en ny gummibåt, da den forrige fulgte med båten jeg solgte. Jeg har en 8hk Tohatsu to-takter jeg skal bruke til denne. Forrige båten jeg hadde var en Aquaquick 265. Denne var solid og fin, men jeg sleit litt med å få den i plan med to voksne. Gikk som regel akkurat i plan med meg og kona. Men om vi hadde handlet en liten pose med varer i butikken orket den ikke. Har hørt at tilsvarende båt som er noe lenger vil fungere bedre, fordi den har noe større bæreflate på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 (redigert) Heisann ! Jeg hadde Aquaqick 265 på forrige båten, 6hk Mercury, 4-takt. Den ville ikke opp. Kjøpte Zodiac Cadet 265 som er mye lettere, denne går opp med 6hk, Suzuki 4-takt. Anbefaler denne ! (med 2 vokse) Redigert 23.Februar.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Det hjelper nok som du sier å gå opp i størrelse. Jeg hadde en West 3meter som planet med 3.5hk med meg og bagasje! :) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Vår Mercury Dynamic på 3 meter planer med meg og de to minste ungene og 5hk totakt Mercury. Vekt ombord er ca 120 kg pluss motor, fart 11-12 knop. 8 hk må jo være veldig fint på denne. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Enig med Worry, ikke Aquaquick. Zodiac er best av de jeg har testet. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 (redigert) Zodiac med pontongene som er butte bak er mye mer tungdrevne enn de gamle med spisse. Dette er testet med Yamaha 8 hester. Ellers så kom det inn mye vann over hekken på Zodiacen under kjøring. Dette var en Cadet 310 tror jeg den het. Var overhodet ikke fornøyd med den båten. Redigert 23.Februar.2015 av Enes 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 jeg gikk for en aquaquick 285 nå, vel og merke RIB type. Med 9,9 2 takter yamaha.Den går med meg 110-115kg rett i plan og ca 23 knop på gps,Når jeg tar med kona 60kg, og barna 3 og 6 år så har vi vekt på totalt 200kg, kam også hive oppi 2-3 poser med mat og båten går i plan, om vi jobber i 15 sek med den :)Men når den går i plan så kan jeg slå av på farten og den flyter greit bortover i ca15 knop :)Fornøyd med den, men neste båt blir en 3 meter :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Engers Svart 23.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 En annen ting MaSa. Du har samme båttype som meg Bavaria 33 sport. Hvordan passer størrelsen på gummibåten bak på bavaria`n ? Har du den i snap daviter eller ? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Det med butte pontonger er nok en suksessfaktor med liten motor, men en ulempe med større motor. Med 8hk er du nok ikke avhengig av denne flapseffekten med to voksne, men kanskje med litt mer/ flere ombord. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 En annen ting MaSa. Du har samme båttype som meg Bavaria 33 sport. Hvordan passer størrelsen på gummibåten bak på bavaria`n ? Har du den i snap daviter eller ? Jeg har den stående i snap ja, fungerer greit, drar den opp alene. Men vurderer en tg 2 daviter el lignende nå. Men avventer litt ennå. Skal prøve og legge noen bilder så ser du, den passer fint på bredden, har dratt den så den ligger kant i kant på babord side slik at jeg kan ha passasje ut bak på styrbord side. bildet ble liggende dessverre. ser bedre på neste bilde Så når vi gikk rolig så hadde jeg båten nesten loddrett opp bak så vi kunne passere bak der uten problemer, også under landligge om vi ikke sjøsatte den da..Under høyere gangfart så la jeg båten helt ned bak mot solsenga støttet av avstiverne. Her ser du den plassen som var igjen i hjørnet til av og påstigning, litt upraktisk med ankeret der. Men kjøpte en stepfender så av og påstigning foregikk som regel der:) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
bukt Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 (redigert) Jeg har en zodiac fastroller 285 med høytrykksbunn , har på evinrude 9.9hp . Båten veier mellom 33 og 36kg og motor 33kg så kjekk båt å ha med da den er lett å løfte opp på dekk. Denne spretter opp i plan med meg , samboer og 2 gutter på 4 og 6 år... kunne nok greit gått ned til mellom 6 og 8 hp på denne. Som over er det nevnt at det spruter litt vann inn bakfra når man kjører for fullt, men ikke stort problem... Redigert 24.Februar.2015 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 hei igjen MaSa. Ser at du har montert påhengeren på et eller annet vis bak på Bavariaen. Kunne du fortalt meg hvordan dette var gjort, eventuelt sendt et bilde. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Noen som har erfaring med RIB med alubunn? Er lettere enn tilsvarende i glassfiber, men er det like sterkt? Tåler den å bli dratt opp på krybbedavitere på badeplattingen Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MaSa Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Engers: dette var der når jeg overtok båten så jeg har ikke noe med det å gjøre . Men ja det er laget til en festeanordning på siden sv steget opp til dollbord! Jeg skal ta noen bilder og sende deg i kveld. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
sebba2 Svart 26.Mars.2015 Del på Facebook Svart 26.Mars.2015 båten er utrolig bra men med en 9.9/15 er den toppers Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.