Skybert Startet 24.Februar.2015 Del på Facebook Startet 24.Februar.2015 Sliter muligens med plass. Er det noen her som aner hvor bred en ca. 85 mod. Marex 770 er på det bredeste 50 cm over vannlinja?Har totalt 270 å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Hei! se link her fra baatplassen, ser det står oppført at den skal være 280 bred https://baatplassen.no/i/topic/106531-baatjakten-fortsetter-vurderer-marex-770-holiday/page-3 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Da burde det vel gå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 (redigert) Det blir knot ! Jeg har 3 meter lysåpning, den er akkurat passe. (hadde 770 før) Du må jo få inn en fender også. Redigert 24.Februar.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Å.. Trodde di smalnet inn nedover skroget.. Sorry :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 (redigert) Den gjør det, men det er faktisk ikke så mye. 3-meter er på kanten det også. Den jeg har i dag har baugpropell, så det går, men alt skal gå på skinner om du skal komme greit inn. Redigert 24.Februar.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Ja.. Dumt og kjile båten fast.. Men slipper jo og fortøye da :-D Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Blir fort gnissemerker i gelcoaten, uansett hvor flate fendre som benyttes. Det hender jo at det kommer en og annen bølge også :-) Min erfaring er at det beste er å fortøye så stramt at båten ikke trenger fendre, men man skal jo ut og inn derfra også. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Gnissemerker blir det fort.. Min båt slet ett av tauene..= Svært merke i siden.. Glad den er gammel ellers hadde jeg sikkert ligget i fosterstilling på brygga og grått når jeg så det ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Skybert Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 OK, men det er ingen av dere her som har en Marex som sitter med målet? Jeg vet at det er på grensen, men hvor på grensen. Kjipt å legge til skuta første gangen og ikke få plass. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 (redigert) Nei, har ikke det. Her et et bilde av min, som lå på 3 meter. Om du tar bort 15 cm på hver side, får du ikke plass til fendre. Du kan jo polstre eller bruke flate fendre, men det vil slite på gelcoat om de hele tiden ligger på gnisser. Husk at potongene på uleliggere også er bredere enn lysåpningen. Redigert 25.Februar.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Hohoo..det var litt trangt gitt :-) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Nei, har ikke det. Her et et bilde av min, som lå på 3 meter. Om du tar bort 15 cm på hver side, får du ikke plass til fendre. Du kan jo polstre eller bruke flate fendre, men det vil slite på gelcoat om de hele tiden ligger på gnisser. Husk at potongene på uleliggere også er bredere enn lysåpningen. bare for og spore litt av, er pulpiten festet med gjennomgangsbolter eller skrudd rett i glassfiber? Skal feste slik på min mørebas og kommer ikke til fra innsiden.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 er pulpiten festet med gjennomgangsbolter eller skrudd rett i glassfiber? De er skrudd med spiss maskinskrue, ikke mutter på bakside. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Takk takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Worry II. Ser du er logget på, og ser også at du legger ut bilder, så jeg lurer på hvordan skal jeg forholde meg for å få gjort det ? Har nemlig lyst til å legge ut bilder når jeg poster innlegg vdr. min Saga 27.... På forhånd takk for tips.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Manual her, Rakkstingen: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Takk for tipset, har kommet et stykke på vei ser jeg, men et par "klikk" steder som jeg har oversett... Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Etter tips fikk jeg endelig lagt inn bilde, og dette er da en test....Her er vi i Strømstad 2.pinsedag 2014.... Sitér dette innlegget Link to post
Skybert Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Takk for hjelp. Jeg ser at det hadde jo aldri gått bra. Jeg har nå søkt om større plass, så er det bare å håpe :pray: Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Høres fornuftig ut Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.