Jump to content

Halco 26 med strak aksel, bra motoralternativ med gir?

Per-Otto Nilsen

Recommended Posts

Har en 83 Halco 26 med fastpropell. Er det noen som har tips til et bra motoralternativ med gir.. evt det beste er komplett pakke inkl motor gear, drev kabling osv.

Uten at jeg vet helt hvorfor så har jeg en forkjærlighet for Mercruiser, og Volvo, Har en 7,3 Ford powerstroke.. som står i bil.. Men har hørt at det ikke er særlig lurt å marinisere bilmotorer.

Båt er omtrent ribbet innvendig, så er mye muligheter.

Er mitt første båtprosjekt, utenom småbåter. Er fagutdannet innredningsnekker automatiker og potet, så er ikke redd for å hoppe i nye muligheter, men hadde vært veldig takknemlig for råd og tips til prosjektet.

Har ikke det store budsjettet men håper på å berges med 25-50"

Vennlig Hilsen

Jokkalinen

Det er vel muligheter for en Cummins på bruktmarkedet i denne prisklassen? Når det gjelder slitestyrke går vel ikke de for å være helt borte, men en MAN eller MTU topper kanskje allikevel når det gjelder driftsikkerhet?

Er det strak aksel på denne? Mener å ha lest at noen av disse kom med V-gir?

Er vel åpen for det meste.. tenkte at hekkaggregat gjorde at båten vil bli baktung.. mens med vanlig gear at motor kommer alt for langt frem.. men er vel mye som går med litt ombygging..men er ikke ueppien på hekkaggregat. . Må jo gå å lage en aksling å plassere motor der det er best.. finnes sikkert ferdig pakkeløsning på dette.. el?

Du ryker på langt mer penger ved og skal bygge om til drev :-) behold v gir oppsettet, regner med båten er konstruert for det og dermed best i sjøen med det. Men for all del, du gjør som du vil:-) men med budsjett på maks 50 høvdinger til båten og du vil ha en okei båt med stor motor så er det nok best og beholde aksling. Kjøp heller ett par hydrauliske flaps :-)

Budsjett og budsjett. . Alt er relativt. . Gjør det meste selv da.. men.. prøver å se høre hva som lar seg gjøre. . Har nok prøvd å finne opp kruttet mange ganger.. noen gang med hell men gudene skal vite at jeg har gått mange gang over bekken etter vann.. å kruttet har blitt vått.. så prøver unngå det denne gangen :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...