Per-Otto Nilsen Startet 24.Februar.2015 Del på Facebook Startet 24.Februar.2015 Har en 83 Halco 26 med fastpropell. Er det noen som har tips til et bra motoralternativ med gir.. evt det beste er komplett pakke inkl motor gear, drev kabling osv. Uten at jeg vet helt hvorfor så har jeg en forkjærlighet for Mercruiser, og Volvo, Har en 7,3 Ford powerstroke.. som står i bil.. Men har hørt at det ikke er særlig lurt å marinisere bilmotorer. Båt er omtrent ribbet innvendig, så er mye muligheter. Er mitt første båtprosjekt, utenom småbåter. Er fagutdannet innredningsnekker automatiker og potet, så er ikke redd for å hoppe i nye muligheter, men hadde vært veldig takknemlig for råd og tips til prosjektet. Har ikke det store budsjettet men håper på å berges med 25-50" Vennlig Hilsen Jokkalinen Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Et tips er at pengene flyr fortere en man aner <:o) Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Joda er vant med at det omtrent er full fyr i pengeboka, når man holder på med prosjekt.. men er jo morro å holde på..spes med noe man ikke har gjort før... Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Sant nok :-) er vel ford som brukte og stå oppi disse vist jeg ikke tar mye feil. Rundt 120 hester eller noe:-) så det eller en perkins burde vel være mulig og oppdrive til fornuftig pris.. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Har litt lyst på å kjøre på med motor som e litt krefter i.. 200-250 hk.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Har det noe for seg i den båten? Er det ikke kjøl på den? Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Nei er ikke mye kjøl på den.. bittelitt der aksling kommer ut. Som eg sa så er jeg litt ny i denne verden... men tidligere stod det en iveco 180hk.. da ga båten 26kn. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 svært få motorer slår iveco utrolig slitesterke.i arbeids båten hvor jeg jobber står det to iveco på 125 hk de har nå gått 22000 timer og har kun hatt vanlig vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Det er vel muligheter for en Cummins på bruktmarkedet i denne prisklassen? Når det gjelder slitestyrke går vel ikke de for å være helt borte, men en MAN eller MTU topper kanskje allikevel når det gjelder driftsikkerhet? Er det strak aksel på denne? Mener å ha lest at noen av disse kom med V-gir? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Mener dey må være v gear..motor har stått att fram. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Er v gear ja.motor sto at fram. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Skal du ha V-gir igjen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Er vel åpen for det meste.. tenkte at hekkaggregat gjorde at båten vil bli baktung.. mens med vanlig gear at motor kommer alt for langt frem.. men er vel mye som går med litt ombygging..men er ikke ueppien på hekkaggregat. . Må jo gå å lage en aksling å plassere motor der det er best.. finnes sikkert ferdig pakkeløsning på dette.. el? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Nå er det jo mange av disse som er levert med hekkaggregat, så å bygge om en båt fra aksel til aggregat er vel å begi seg ut på et garantert tapsprosjekt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Så det sir du. Hadde nå vært takknemlig for å høre hva som anbefales av folk som kanskje har peiling og erfaring.. snakk fra levra.. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Så det sir du. Hadde nå vært takknemlig for å høre hva som anbefales av folk som kanskje har peiling og erfaring.. snakk fra levra.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Beklager, det var kanskje ikke så konstruktivt. Mente bare at hvis båten er laget for stak aksel tror jeg at jeg ville holdt meg til det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Du ryker på langt mer penger ved og skal bygge om til drev :-) behold v gir oppsettet, regner med båten er konstruert for det og dermed best i sjøen med det. Men for all del, du gjør som du vil:-) men med budsjett på maks 50 høvdinger til båten og du vil ha en okei båt med stor motor så er det nok best og beholde aksling. Kjøp heller ett par hydrauliske flaps :-) Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Takker. Hørt flere som sir det fu sit. At fast aksel er et bedre alternativ. Men så var det å få tak i motor med gear pluss v gear eller? Har en liten oppfatning om at v gear er vanskelig og dyrt å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Budsjett og budsjett. . Alt er relativt. . Gjør det meste selv da.. men.. prøver å se høre hva som lar seg gjøre. . Har nok prøvd å finne opp kruttet mange ganger.. noen gang med hell men gudene skal vite at jeg har gått mange gang over bekken etter vann.. å kruttet har blitt vått.. så prøver unngå det denne gangen :) Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Det er hydrauliske flaps og badeplattform på den. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Det er hydrauliske flaps og badeplattform på den. Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Hei. Her er tråden for deg? https://baatplassen.no/i/topic/105965-halco-traaden/ Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Er giret du har helt ødelagt? Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Har ikke noe...kun akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.