Nemo Svart 26.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2015 Har Halco 29 med Borg Warner V-gear. Det kan jo tenkes at du får kjøpt et brukt gear. Bare pass på at gear og motor passer sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Takker for svar. Har funnet et V gear-Frittståend V-gear med 15* dropp på utgående med 1,95 m 50 mm aksel med innvendig tein 3blad propell med ø61cm. Har 40mm aksel på eksisterende.. skal tro om det går å bruke dette med et hylsebytte? Hadde jo vært kjekt med en vridbar propell. Gearet er fra Servogear AS Bømlo.. Kraftige saker... mulig for stort for Halco 26? Propelldiameter på Ø61 synes jeg hørtes stort ut? Hylsebytte skal gå greit... har vært med på det et par ganger før,, Hiv og hoy... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Du kan sikker bruke den som slepebåt med den propellen. Sleping er morsomt det. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Men er du sikker på at du trenger å gå opp i akseldiameter? Det kommer vel an på hvilken motor du kobler inn på det gearet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Haha.. ja det trur eg på.. Bugser og bjerging eller taubåtkompaniet liksom :) Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Pga støtstanga som går inni akslingen påsto han eiarn av det giret at man måtte ha den akslingen... å gearet kunne ikke brukes uten stanga.. men vet om et par ZF45 gear også... De er det enkelte som sir at de er svake, mens noen sir at de er veldig bra.. fisker litt for å høre hva som er bra og lar seg gjennomføre.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Jeg har det gearet. Men nå har jeg bare en Yanmar 4LHA HTP med 144 hk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 ZF45? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Halco 26 var ofte levert med Ford 2704ET på 180hk/V-gir og uten kjøl. En kjenning av meg byttet ut Forden med en Steyr og fikk bedre fart og gunstigere forbruk.Bla. fordi den nye installasjonen veide mindre. Vekt er vesentlig i en planende båt. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Morro å sjekke litt her og litt der... vet om en 93mod mercruiser, med hekkaggregat 185hk diesel.. gått 900T til 40 lapper.. har stått i ro i en god del år.. synes det hørtes gunstig ut. komplett pakke. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ja kan tenke meg at det er stor forskjell på en motor som veier 250kg og en på 6-700kg pluss ailt ainna mikk makk Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ingen tvil om at hekkaggregat gir bedre fart og drivstofføkonomi samt mer hansiktsmessig motorplassering i en slik båt en det en får til med strak aksling. Løp og kjøp. Men slepeegenskapene blir nokk dårligere. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Eg e jo egentlig ikke bygd for fart, men for comfor :) eg skal ikkje ha slæpetau i båten. e overtroisk .. kain bety utur :) Har litt tro på den mercruisern... finnes sikkert noe maler for plassering av aggregat også vist main leite å undersøke litt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 En kjenning bygde om en Halco 29 fra aksling til hekkaggregat med en Volvo D300 eller noe slikt og ble meget fornøyd med resultatet. I tillegg blir jo båten mye enklere å manurere når du også får styring når du går bakover. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Otto Nilsen Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Kan tenke meg han ble fornøyd ja, vist det var KAD 300 med DP 290.. så skal den visstnok gjøre 35-40kn. Sitér dette innlegget Link to post
Servogear Svart 26.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2024 Servogear skrev On 23.10.2024 at 10.28: Hei er på leiting etter servogir vd60c med 2.9-1 utveksling. Trenger akslingene Vis hele sitatet Per-Otto Nilsen skrev On 7.3.2015 at 21.46: Takker for svar. Har funnet et V gear-Frittståend V-gear med 15* dropp på utgående med 1,95 m 50 mm aksel med innvendig tein 3blad propell med ø61cm. Har 40mm aksel på eksisterende.. skal tro om det går å bruke dette med et hylsebytte? Hadde jo vært kjekt med en vridbar propell. Gearet er fra Servogear AS Bømlo.. Kraftige saker... mulig for stort for Halco 26? Propelldiameter på Ø61 synes jeg hørtes stort ut? Hylsebytte skal gå greit... har vært med på det et par ganger før,, Hiv og hoy... Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.