Jump to content

Halco 26 med strak aksel, bra motoralternativ med gir?

Per-Otto Nilsen

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Takker for svar.

Har funnet et V gear-Frittståend V-gear med 15* dropp på utgående med 1,95 m 50 mm aksel med innvendig tein 3blad propell med ø61cm.

Har 40mm aksel på eksisterende.. skal tro om det går å bruke dette med et hylsebytte? Hadde jo vært kjekt med en vridbar propell.

Gearet er fra Servogear AS Bømlo.. Kraftige saker... mulig for stort for Halco 26? Propelldiameter på Ø61 synes jeg hørtes stort ut? Hylsebytte skal gå greit... har vært med på det et par ganger før,,

Hiv og hoy...

Pga støtstanga som går inni akslingen påsto han eiarn av det giret at man måtte ha den akslingen... å gearet kunne ikke brukes uten stanga.. men vet om et par ZF45 gear også... De er det enkelte som sir at de er svake, mens noen sir at de er veldig bra.. fisker litt for å høre hva som er bra og lar seg gjennomføre..

Halco 26 var ofte levert med Ford 2704ET på 180hk/V-gir og uten kjøl.

En kjenning av meg byttet ut Forden med en Steyr og fikk bedre fart og gunstigere forbruk.Bla. fordi den nye installasjonen veide mindre. Vekt er vesentlig i en planende båt.

Morro å sjekke litt her og litt der... vet om en 93mod mercruiser, med hekkaggregat 185hk diesel.. gått 900T til 40 lapper.. har stått i ro i en god del år.. synes det hørtes gunstig ut. komplett pakke.

Eg e jo egentlig ikke bygd for fart, men for comfor :) eg skal ikkje ha slæpetau i båten. e overtroisk .. kain bety utur :)

Har litt tro på den mercruisern... finnes sikkert noe maler for plassering av aggregat også vist main leite å undersøke litt.

• 9 år senere...
Servogear skrev On 23.10.2024 at 12.28:

Hei er på leiting etter servogir vd60c med 2.9-1 utveksling. Trenger akslingene

Per-Otto Nilsen skrev On 7.3.2015 at 22.46:

Takker for svar.

Har funnet et V gear-Frittståend V-gear med 15* dropp på utgående med 1,95 m 50 mm aksel med innvendig tein 3blad propell med ø61cm.

Har 40mm aksel på eksisterende.. skal tro om det går å bruke dette med et hylsebytte? Hadde jo vært kjekt med en vridbar propell.

Gearet er fra Servogear AS Bømlo.. Kraftige saker... mulig for stort for Halco 26? Propelldiameter på Ø61 synes jeg hørtes stort ut? Hylsebytte skal gå greit... har vært med på det et par ganger før,,

Hiv og hoy...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...