Jump to content

Vedlikehold av drev. Kostnader?


NidelvSigmund

Recommended Posts

Hei! Jeg vurdere å kjøpe denne båten http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=56241103&sort=1&ref=fas&searchclickthrough=truenetter jeg er ferdig med oppussingen av min Nidelv 24. Hva vil det koste og sette bort arbeidet med drevet etter opplag? Tenker på alt fra demontering og montering og generelt vedlikehold. Bytting av olje osv... Noen som har en ca. Pris?

Link to post
Share on other sites

sikkert avhengig av drev, og mengder osv , men mener full service pr drev for meg havnet på ca 6000-6500 kr inkl. materiell .og arb.tid pr drev

Nå har jeg fått hjelp i år av SoBo :) så har betalt kun for materiell i år.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Henning Hansen Båt og Motor på Skjelsvik tar vel 1500kr for av og påmontering. Ellers så er dette en så enkel jobb at du kan gjøre det selv, flere gode forklaringer her inne.

Sink, olje og belg (hvert 5år på mercruiser, 2år på Volvo), burde ikke koste mer enn 1500kr i innkjøp.

Båten så jo særdeles velholdt ut, Ancas Queen har vel rukket å bli en klassiker! Her er jo det meste gjort, så synes 60 000kr er en ok pris.

Link to post
Share on other sites

Vedlikehold på drevet kan du gjøre selv hvis du er litt nevenyttig, få tak i servicemanual og studer den. Ellers er det greit å google på ting du lurer på vedr. drevet, det er flust av filmer på YouTube. Men det er viktig å være nøye og gjøre det som er foreskrevet. Hvis du lærer deg å gjøre vedlikeholdet selv er det ikke så veldig dyrt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...