NidelvSigmund Startet 26.Februar.2015 Del på Facebook Startet 26.Februar.2015 Hei! Jeg vurdere å kjøpe denne båten http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=56241103&sort=1&ref=fas&searchclickthrough=truenetter jeg er ferdig med oppussingen av min Nidelv 24. Hva vil det koste og sette bort arbeidet med drevet etter opplag? Tenker på alt fra demontering og montering og generelt vedlikehold. Bytting av olje osv... Noen som har en ca. Pris? Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Vurderer å kjøpe den ETTER oppussing. Fikk ikke det med. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Jeg har tilbud på mine 2 Dps drev på avmontering,demontering, oljebytte, anoder, bytte av knutebelg, pakninger som trengs osv til ca 4500 pr drev + materiell Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Hvor mye blir det for matriell pr. Drev? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 sikkert avhengig av drev, og mengder osv , men mener full service pr drev for meg havnet på ca 6000-6500 kr inkl. materiell .og arb.tid pr drevNå har jeg fått hjelp i år av SoBo :) så har betalt kun for materiell i år. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Heldiggris! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Det du kan gjøre er å betale for at jobben blir gjort første året, men be om å få være til stede når service blir utført. Da lærer du hvordan du gjør det og tar neste service selv. Normalt er det ikke belgskifte hvert åt. -det er det greit å sette bort. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Ok. Takk for tips. Hvordan synes dere båten ser ut ellers? Grei pris? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Henning Hansen Båt og Motor på Skjelsvik tar vel 1500kr for av og påmontering. Ellers så er dette en så enkel jobb at du kan gjøre det selv, flere gode forklaringer her inne. Sink, olje og belg (hvert 5år på mercruiser, 2år på Volvo), burde ikke koste mer enn 1500kr i innkjøp. Båten så jo særdeles velholdt ut, Ancas Queen har vel rukket å bli en klassiker! Her er jo det meste gjort, så synes 60 000kr er en ok pris. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Vedlikehold på drevet kan du gjøre selv hvis du er litt nevenyttig, få tak i servicemanual og studer den. Ellers er det greit å google på ting du lurer på vedr. drevet, det er flust av filmer på YouTube. Men det er viktig å være nøye og gjøre det som er foreskrevet. Hvis du lærer deg å gjøre vedlikeholdet selv er det ikke så veldig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Ligger mye på YouTube også hvordan man tar av på drev. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.