jørn Startet 28.Februar.2015 Del på Facebook Startet 28.Februar.2015 Min hjemmehavn er i glomma så gror blir det aldrig. Bunnstoffet er flasset av litt her og der. Spørsmålet er: vil dette ha mye å si for friksjonen og dieselforbruk? Båten er en GP700se halvplaner med aksling. Tanken var å skrape alt ned og legge nytt bunnstoff, men får ikke tid i år, så blir kanskje neste år. Derfor virker det ulogisk å smøre i år, for så å skrape av igjen neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Jeg hadde en Scand Baltic som jeg tok helt ned. Det var ikke mange lag med stoff, men grunnarbeidet var dårlig, så det begynte å slippe. Tok da jobben, og fikk 1-1.5 knops mer fart i snitt. Trodde ikke det skulle ha så mye å si, men det var min erfaring. Dieselforbruket har jeg ikke noe tall på. Tror jeg hadde droppet stoffing i år for ditt vedkommende. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 4.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Takk for tilbakemeldingen :) Blir nok til at jeg dropper bunnstoff i år, om ingen har noen gode argumenter får. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Tok Skarpnesen helt rein i fjor, den så ut som et månekrater under. Toppfarten før jeg skrapte den ren var 15 knop. Skrapte, pusset la 4 lag epoxyprimer og bunnstoff. Toppfart etter denne operasjonen: 15 knop! Ble litt skuffet selv, men nå vet jeg i allefall at den er helt strøken under vannlinja! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Billa Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Det samme opplevde jeg på en tidligere båt. Masse arbeid, samme fart som før!! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.