Jump to content

Tvilsomme løsninger ved nye seilbåter


anton

Recommended Posts

:nono:

Jeg er forundret over at store seriøse produsenter fortsatt har tvilsomme løsninger.

Sist høst leide vi en 36 fot seilbåt i Middelhavet produsert av en av de store.

Det første problemet vi møtte, var tett avløp fra septiken. Vi oppdaget da at slangen sluttet i et 90 graders bend ved skrogventilen. Umulig å få et stakeband gjennom.

Flere modeller fra samme produsent har instrumentpanelet montert noen få centimeter over dørken i cockpit. En liten brottsjø i cockpit så er de død, og sikkert motoren også.

Døra til WC/bad var hengslet utover. Ved dusjing ble dørstokken helt våt, og lakken flasset etter et halvt år.

Jeg har nå en Fransk seilbåt, og den har ingen av de nevnte feil. Bendet er ca. 130 grader, og jeg har aldri hatt problemer med tett avløp.

Hvis jeg skal klage på noe i min båt, er det korte puter i salongen og noe trang forpigg. Tydelig at små Franskmenn har sittet og ligget modell .

Ellers preges båten av gjennomtenkte løsninger for seiling under røffe forhold.

Kanskje kunne riggen vært 0,5-1,0 meter høyere for seiling i lite vind.

Finnes den perfekte seilbåt ??

Link to post
Share on other sites

Enig her den perfekte båt finnes kun i vårt hode, og den forandres hele tiden. Omtrent som den perfekte kvinne :wink:

 

Dette med plassering av instrument panelen låter for meg som om det er Bavaria du snakker om, er enig med deg i dine tanker men har på samme gang ikke hørt om ett eneste tillfelle der det har skjedd att motor eller instrumenter har drunknet.

Hvis jeg ikke er helt på jordet nå så er disse VP panelene vann sikkre (hvis ikke sliter jeg hver gang det kommer regn)

Link to post
Share on other sites

Båten jeg har er meget bra, men det finnes noen som jeg "tror" er bedre.

Men de koster en masse mer.

Så hvis de bare flyter og bringer meg trygt til de plasser jeg ønsker og dra, så får jeg vel være fornøyd.

 

:cheers:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...