Erica100 Startet 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2015 Nå nærmer det seg oslo bergen tur med ny båt, Bavaria 37 sport, skal legge ut bilder og litt tekst underveis, men hadde satt pris på råd og tips til turen :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Herlig! Og grattis med ny flott båt! Her foreligger det mange tråder med gode råd underveis. Jeg har best kjennskap til "vestlandssiden" og har følgende råd: - når du kommer ned mot Lista; ta gjerne Spangereidkanalen. - når du kommer rundt Lista har du "nødhavn" på Hidra (Kirkehamn eller Rasvåg) om det skulle bli behov for det. - Egersund er smart med tanke på dieselfylling/topping. Kjent for kystens billigste diesel og ellers en fin gjestehavn. - Gå langt ute over Jæren og gjerne rett opp mot Skudesneshavn vest for Kvitsøy. - Fra Haugesund og nordover er del vel bare strake veien med en slik båt, men jeg ville valgt Nyleia vest for Stord, dvs mellom Stord og Bømlo. Fin tur. Langenuen er langtrukken og kjedelig, men kan være smart om det blåser hardt inn Selbjørnsfjorden. Regner med at du har en copilot. Kartplotter er sikkert på plass og papirkart er alltid kjekt å ha i reserve; iallefall en iPad eller mobil med kartløsninger. MAIS forventes fra dine "medreisende" her på Båtplassen, slik at du kan følges minutt for minutt i de tusen hjem. [emoji1] Her registrerer du en bruker og installerer app på mobil eller nettbrett, som du starter/stopper for å vise din posisjon og ditt track. Gøy! Lykke til! Får vi litt bilder av båten eller en link til en finn-annonse? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Careka Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Ca 20 knop fart. sikkert øko. Fra Oslo og ned til Arendal 6 timer med rette strekk, dvs når fjorden er unnagjort /færder, legger du rett ned mot arendal , ut i havet da får du medstrøm fra golfstrømmen, Arendal- Egersund. 6 timer, her holder du også ut i havet en fin bue rundt kysten, går du nærme kysten får du motstrøm, holder du deg ut i havet har dy medstrøm fra Golfstrømmen, Denne turen har jeg selv tatt i 2002 med scand Baltic. --------- Videre nordover , følg Bergen Dørk sitt forslag. ------- Se opp for drivgran og blåser i sjøen nedover, spesiellt mellom Lindesnes og Lista. ----------- er det dårligt vær, bør du gå innaskjærs der du kan og bare snike deg rundt Lindesnes og rett in igjen til Farsund. ---------- God tur. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Når går turen? Kommende helg? Til påske? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Erica100 Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 På mandag får jeg beskjed når båten blir sjøsatt, de i båtforeningen var ikke villig til å sjøsette den før 1. april, men har sendt et par forespørsler til lokale kranbiler i osloregionen, så regner med at det løser seg for oss ganske så raskt. hadde håpt på å komme i gang til helgen...... Bilder kommer fortløpende....... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 En ny hentetur vil iallefall skape stort engasjement her på Båtplassen. Så vi håper dere "tar oss med" på turen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
moosewine Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 .... ut i havet da får du medstrøm fra golfstrømmen, Det var nytt for meg at Golfstrømmen gikk forbi Arendal...;-) Uansett, medstrøm får du nok, ønsker deg god tur! Sitér dette innlegget . Link to post
Erica100 Svart 5.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Da er det bekreftet at turen starter på onsdag :) Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Så bra! Pøs på med bilder og stoff underveis :) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Link til hvem båt? Her må all info på bordet :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 6.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Har ikke link, den har ikke lagt ute på finn i år, jeg bare noterte meg navn or nr til eier og ringte til han for ei mnd siden, var egentlig ikke til salgs, men ALT er til salgs :) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Grattis med ny båt da kommer du til å legge ut turen på Mais eller ? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Erica100 Svart 6.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 prøvde å registrere meg på mais, men får den ikke til å finne lokasjonen min...hva gjør jeg gale..... Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Du skal have 'Location Services' enabled på dit device. Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Careka Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Det var nytt for meg at Golfstrømmen gikk forbi Arendal...;-) Uansett, medstrøm får du nok, ønsker deg god tur! Da lærte du litt i dag au Moose :) Det er en tarm så går opp langs danskekysten og svinger rundt og går nedover din kyst og rundt lindesnes oog opover langs vår vakkre kyst, Den kan fort hold 2 knop. Men nede hos dere skal du litt ut før du finner den, Men den varierer. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Det passerte en seilbåt utenfor meg her nå på vei nordover. Og jeg ser at årets første Turist er på vei in Søra sundet mot Egersund, en Polakk på 18 x 6 meter, De skal nok langt nord. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
HansH Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Hentet selv en Bavaria på vestlandet i fjor i påsken. Flott tur men var uheldig med været. Mye vind. Fikk stopp på den ene D6-370en utenfor Jærens rev en sen kveld. Grums i dieseltanken tettet tuppen av innsugsrøret nede i tanken. Lærdom: Vær mentalt forberedt på at slikt kan skje. Heldigvis har du to motorer og så har du med reservefiltre av alle slag. NB: Viktig lærdom - stopp i dieseltilførsel er mest sannsynlig et tett filter men kan også skyldes tilstopping i tuppen på sugerøret nede i tanken. Da må du åpne koblingen på toppen og blåse ut med pust evt en bitte liten kompressor. Ellers en kjempeflott tur men vær forberedt på at det er mye sjø på denne tiden. Da må farten ned og det tar lengre tid. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Setter pris på slike tilbakemeldinger, håper på at det går uten problemer underveis........veldig spent hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 mais navn er Erica 2...... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Hvilken båt har du hatt tidligere Erica100? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mgjell Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Ser frem til dette. God tur :) Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Jeg har fortsatt scand Atlantic som jeg prøver å få solgt, kan bli litt kjiipt med 2 båter, men regner med at den forsvinner til slutt :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Gleder meg, og god tur .-) Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Da er det bekreftet at turen starter på onsdag :) Er vi snart på tur Erica 2 ? Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Erica100 Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Hei alle sammen, den båten som annonsert ble ikke kjøpt av ulike grunner, valget falt i stedenfor på en sealine F37, blir levert i morgen til fruen, som skal gjøre den klar til påske tur til Sandnes..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.