Jump to content

Transporthjelpen

Verrie

Recommended Posts

OPPLAGSBUKKER i aluminium!

Arendal (Kongshavn / Tromøy) ---> Vestfold (Tønsberg / Horten) - et sted?

BP_Opplagsbukker.jpg

Da jeg seilte hjem "nybåten" fra Arendal i høst, så ble det igjen 2 stk opplagsbukker som egentlig tilhører meg (fulgte med båten).

Opplysning fra tidligere eier: De er i aluminium og svært lette. Antar 10-15 kg på hver. Skruene som styrer vinkelen på støttene er rustet og i stykker (får de ikke opp). Ellers skal de være sammenleggbare. De ligger oppe ved opplagsplassen til sjekta.

Snekka, en Tromøy 23 (vekt = 1.500 kg) har stått på disse.

BP_Babord_med_kalesje.jpg

Lite sansynlig at jeg tar meg en tur med bilen, bare for å hente disse. Hvis ikke noen av baatplassen-medlemmer kan ta de med oppover. Kan møte vedkommende på Vestfold-siden for å ta imot.

Hvis jeg ikke greier å organisere transport - kanskje noen i Arendals-distriktet har bruk for disse og kan gi meg et bud? Må tillegge legge til at jeg selv ikke har sett bukkene.

Mvh

Walter_S

Redigert for dårlig Norsk! Tillegge - legge til ;o)

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 2 måneder senere...

Skulle så gjerne ha handlet meg en brukt surround reciver i Drammen, men skal ikke der de neste månedene..

Noen i drammen som føler seg kallet til og kjøpe den for meg?

Noen som så skal til Drammen - Stavanger den neste måneden?

Vet at det er et "long shot" men må prøve!

Vi ordner det økonomiske direkte, viktige for meg er at en jeg "kjenner" kan fysisk hente varen...

Lagt til:

Står en tilsvarende i Oslo og, så om det er noen i Oslo som skal over til Stavanger med bil ville det og vært fint!

Redigert av Sabeltann (see edit history)
  • 4 uker senere...

Heisann

Undersøker mulighet for frakt av gearkasse (60 kg) fra Svolvær til Holmestrand.

Har undersøkt med ett fraktfirma, rettere sagt selger forespurte. Og det kom på 2092,- med Norlines, det var nå litt dyrt syns jeg.

Tips råd og vink taes i mot :smiley:

2000 spenn er jo helt hinsides.

Riktig pris for en sånn transport tipper jeg er omlag 500,-

Har du ringt Tollpost, Schenker-Linjegods osv ?

Evt. hør med sjefen din om dere har noen transportavtale. Kan kanskje bruke firmaets transportør, og få regningen trukket i lønna...

Suzuki

No boat needed..

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Trenger hjelp til transport av fenderholder fra Østlandet til Bergen. Den kan ikke slåes sammen. Veldig lett men er litt stor i volum. 1 m x 0,3m x 0,3m på øyemål. Noen i farta på strekningen ?

Dersom det ikke haster veldig, skal du se at det kan ordne seg.

Skal vestover om ikke så mange ukene. (Ikke helt avklart akkurat når enda)

Geir

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Folkens !

Har kjøpt en billig liten delemotor i Bergen, men jeg bor i Oslo (rett ved E-18).

Størrelse 50cm lang, 40cm bred, 48cm høy. Ca 70kg.

Frakt-tips? (ca pris?)

Evt noen her inne som kjører over fjellet ? :wink:

Da blir det enten kroner rett i lomma, eller jeg gir deg noe båtutstyr i bytte for tjenesten.

Har bl.a mye nytt tauverk (flere ruller løpende meter, og endel nytt seilbåtsutstyr.)

Hilsen Opus

PS: For meg er det ingen hast, reservemotor, men skal høre mer med selger.

Redigert av opus (see edit history)

fikk tilsendt to svære vantskruer på 30 kilo idag. Posten kallet det egen embalert Norges pakke og det kosta 270.-.

Det er definitivt muligt og sende denne motorn med posten og, ellers er tåg frakt en billigt og kurrant måte og sende på og.

Nei, posten har maksgrense på 35 kg så det går ikke, lengde og bredde skulle derimot falle innenfor grensene.

De tradisjonelle slik som linjegods og nor-cargo er grisedyre på slike oppdrag, det beste er nok som Opus prøver å finne noen på baatplassen som skal den veien

Jon

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...