Jump to content

Transporthjelpen

Verrie

Recommended Posts

Noen ledig for transport av dette (Komplett kalesje m vindskjerm) fra Kråkerøy/Fredrikstad til Syvde/Vanylven. Kan selv overta lasten underveis på et avtalt sted på strekningen. Planlegger tur selv via Horten i slutten av okt./nov., men så var det dette med mulig snø på fjellet og tilhenger på glatta er jo ikke det beste.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

• 3 måneder senere...

Problemstillingen:

Det ser ut at jeg har solgt redningsflåten (se https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=1827). Kjøperen holder til i Nord-Norge og flåten skal sendes ditt. Tenkte selvfølgelig først på Posten, men ble litt usikker:

• Alt i alt veier saken 50kg, kanskje noe mer med emballasje - så langt jeg kan se har Posten en begrensning på 35kg
  • Jeg har den ikke hjemme, så den må hentes i Østfold av transportøren.

Tips?

• 3 uker senere...

Hei Folkens !

Trenger transport til en billig liten diesel delemotor fra Trondhjem, men jeg bor i Oslo.

(200m rett ved E-18, alternativt Fattern rett ved Ullevål stadion Ring 3.)

Den er uten girkasse, så veier kanskje ca 50kg, usikker hva girkassen veier, heller ikke dynamo.

Komplett er størrelsen MED girkasse er 50cm lang, 40cm bred, 48cm høy. Ca 70kg.

Alternativt kan den også kun fraktes til Gjøvik/Lena, for jeg har kontakt der.

Ellers også ute etter frakt-tips? (ca pris?)

Da blir det enten kroner rett i lomma, ildvann, eller jeg gir deg noe båtutstyr i bytte for tjenesten.

Har bl.a endel nytt tauverk (flere ruller løpende meter, og endel nytt seilbåtsutstyr.)

Hilsen Opus

PS: For meg er det ingen hast, reservemotor, men skal forhøre mer med selger om hans evt hastverk.

• 1 måned senere...

:sailing: Heisan.

Dette er høyaktuelt for meg. Har båt, men ikke tid. Jæ... jobb!!!!

Min aller første båt er en MAXI 95 (1982)som venter på å komme seg hjem fra Bergen til Oslo. Den er velutstyrt med plotter, varmer, dybde, varmt og kaldt trykkvann osv.

Finnes det noen som har lyst på en vårtur fra vest til øst eller kan tipse meg på noen?

Fikk et tilbud på 15.000,- som er i overkant tatt i betraktning at jeg egentlig kjøpte en båt jeg egentlig ikke hadde råd til. Men.... vett og forstand måtte vike primitivt båtbegjær. Og nå står jeg der!!!!!!

Kan noen hjelpe?

:discuss:

(....)vett og forstand måtte vike (....)

Kan noen hjelpe?

Nei, Nei, Nei! Vett og forstand har aldeles ikke viket her, tvert i mot! Jeg ser bare sunn (båt)fornuft her! Det er et beklagelig faktum i dagens samfunn at arbeidsgiverne har fått det for seg at de skal bestemme noget som helst over båtfolk. Dette burde være forbudt ved lov, de skulle være buret inn på vann og brød! Nemlig!

Altså, jeg skulle veldig gjerne ha hjulpet deg å få skuta "rundt odden" - men det er et sørgelig(?) faktum at jeg ikke aner det aller minste om seiling. Jeg er moltorbåtmann på min hals. Men, hvis dette er akseptabelt for deg så kan jeg være med her. Formalkvalifikasjonene er D5L med bestått D5LA eksamen, søknad om utvidet (worldwide) sertifikat er til behandling hos Sjøfartsdirektoratet.

Jeg aner at utfordringen din er at det er snakk om 1.mai-helgen, altså en helg som strekker seg fra onsdag til søndag. De aller fleste vil nok prioritere familien denne helgen og eget båtliv. Slike hensyn trenger jeg ikke å ta, jeg er bare "skjorta og r*va......"

Med andre ord, jeg kan trå til, men det er to premisser:

Skulle gjerne hatt en eller to til....

Jeg har ikke bæra peiling på seiling!

Mvh,

Kjell

- Nordlending med opphold i Bergen på humanitært grunnlag.....

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Da drar jeg avgårde.

Har fått ordnet meg så takk til dere som har svart og takk til dere som sikkert har villet hjelpe, men kanksje ikke har anledning.

Nå skal båten hjem og jeg gleder meg hemningsløst. Skal selv delta fra Stavanger til Oslo så dette blir veldig morro.

L

Dette er høyaktuelt for meg. Har båt, men ikke tid. Jæ... jobb!!!!

Min aller første båt er en MAXI 95 (1982)som venter på å komme seg hjem fra Bergen til Oslo. Den er velutstyrt med plotter, varmer, dybde, varmt og kaldt trykkvann osv.

Finnes det noen som har lyst på en vårtur fra vest til øst eller kan tipse meg på noen?

Fikk et tilbud på 15.000,- som er i overkant tatt i betraktning at jeg egentlig kjøpte en båt jeg egentlig ikke hadde råd til. Men.... vett og forstand måtte vike primitivt båtbegjær. Og nå står jeg der!!!!!!

Kan noen hjelpe?

:discuss:

• 3 måneder senere...

Hei!

Har akkurat kjøpt meg ny båt og kjørt den fra Kristiansand til Hvaler - kjempetur!

Fikk dessverre ikke med meg opplagskrybber og presenningstativ. Er det noen som skal kjøre fra Kristiansand mot Oslo som kan hjelpe meg? Jeg betaler gjerne litt for det.

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Er på jakt etter noen som kan hjelpe meg med transport av en Vespa. (ikke båt men like mye nostalgi)

Den står i 7860 Skage i Namdalen. Vespaen veier rundt 70-80 kilo.

Trenger hjelp med og få denne ned til Østfold eller en eller annen del av østlandet der jeg sjøl kan hente den med henger.

Jeg har prøvd og sjekke med ulike transportører men det ser ut til og hva en utfordring med og finne noen som kjører denne strekkningen.

Jeg håper og få løst dette så snart som muligt.

Jan Ove

413 799 30

• 3 uker senere...

har nå solgt motoren min en evinrude 40 vro med lang stamme. nye eier vil ha den sendt til bergen.

er det noen som skal kjøre kristiansand-bergen som kan hjelpe meg, eller hvet om selskaper som gjør dette?

tlf 92898139 eller joakim@galgeberg.com

mvh joakim

Hei er det noen som kjører Ålesund - Haugesund eller bergen, har ett vp280 drev som jeg vil ha hjem.Det er uten transom så det veier vel knappe 50 kg. Hørte på pris med Bring. Kanskje man skulle bedt tidligere eier demontere det i to deler og sende det med posten?

Stolt eier av båtførerbevis

Hei er det noen som kjører Ålesund - Haugesund eller bergen, har ett vp280 drev som jeg vil ha hjem.Det er uten transom så det veier vel knappe 50 kg.

der går jo trailere med oljeutstyr fra kristiansund til bergen og stavanger daglig , du kan prøve bortheim transport eller tolllpost eller send det med hurtigruten til bergen å hent det der.

• 4 måneder senere...

Oslo eller Gardermoen til Kristiansand og retur

Det skal være formell avduking av ankeret til Seattele som ble skutt i brann og sank 9/4-40 av vestre batteri på Odderøya.

Ankeret på vel 4 tonn er på plass, men vi vil gjerne blåse i begge tyfonene.

Tyfonene er i messing og veier ca 50 kg. 1 meter lang og Ø ca 50 cm.

Ved måling av lyden på en tyfon fikk vi 140 decibel (max på måleren) 27 meter unna

Den ene er i Søgne og den andre på Nannestad ved Gardermoen.

Nå håper vi å kunne blåse i begge tyfonene samtidig under avdukingen 7 Juni på Odderøyadagen, men tør ikke sende et slikt klenodium med vanlig transport.

Hvis noen skal den veien vil vi være svært takknemlig for hjelp den ene eller andre veien.

Vi kan få den til eller fra gardermoen eller Oslo uten noe problem.

Offesiell arrangør er Odderøyas venner, og vi som tok opp tyfonene etter avtale med Høvding vil stille ut endel gjenstander og bilder fra vraket denne dagen.

Ta kontakt med Steinar Monsen tlf 93410278 hvis du kan hjelpe - evt IM til Mons

Mons

Vurderer båt kjøp i sandnessjøen noen som kan frakte den for meg til Arendal eventuelt kjøre den ned er en 26 fot

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...