Lenasmartin20 Startet 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2015 Hei alle båtfolk! Er redd jeg må ha aq 130'n fra hverandre til våren pga litt ventilinspeksjon o.l har liggende ny toppakning, så har tenkt å bytte det i samme sleng! Mener å ha lest en gang at man må bytte strekkbolter når bytter pakkning/har av toppen, stemmer det? Hvor får jeg i såfall tak i nye? Helst via nettet, da det ikker er noen VP forhandler i nærheten!? mvh martin Sitér dette innlegget Link to post
Gjermund1 Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Hei! Henger meg på dette spmålet! Jeg tok av toppen på en AQ130 og trenger ny toppakning. Hvor er det billigst å få tak i dette? Er det ok med blipakning dersom båten bare skal kjøres i ferskvann? Noen som vet om man må bytte boltene på disse, eller om det er ok å gjennbruke boltene med riktig moment? Eventuelt hvor man da får tak i disse? Mvh Gjermund Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Jeg tenkte ikke over dette problemet en gang jeg skiftet topppakkning på min B20. Toppen var også høvlet litt. Resultatet var at flere bolter 'bunnet' før de gav rett moment på toppen, altså momentnøkkelen gav utslag fordi bolten tok i bunn i stedet for pga momentet mot toppen. Resultatet var at jeg blåste både en og to pakninger før jeg oppdaget hvorfor. Hos meg holdt det da å bytte plassering. Skrudde alle i for hånd og kjente at de gikk helt inn før jeg taightet. Da ble det bra etterpå. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.