Jump to content

Bærbar DVD til barna i båten

`MINA'

Recommended Posts

Har frem til nå hatt med bærbar PC som barna har kunnet sett en DVD på under lange "transport" etapper, og på regntunge dager. Men lurer nå på å kjøpe egen bærbar DVD spiller til dette formålet. ( evt 2 stk - en til hver ). Ser for oss at dette vil være fint for barna i både båten, bilen m.m. Derfor er det ikke aktuelt med DVD spillere med separat skjerm for oss. De må kunne brukes "overalt".

Vil ikke gi for mange lapper for hver. Men er klar over at man sannsynligvis betaler litt for kvaliteten her også.

Ser på nettet at det er mye å velge i :

Elkjøp : MATUSI PL307

Bilde

kr : 1395.-

Fordel med skjerm som kan legges ned og derfor er godt beskyttet.

Bilradiospesialisten : NextBase SDV77-B

Bilde

kr : 1990.- Fordel med at den er liten og enkel å holde / henge opp.

Dette var bare noen eksempler jeg har sett på. Håper det er noen som har erfaringer med slike spillere her. Finnes jo i enhver nettbutikk ser det ut som.

Mvh

`MINA`

Til mine to gutter på 3 og 6 år kjøpte jeg denne Nextbase spilleren for vel ett år siden.

Fruen var noe skeptisk, men etter et års bruk er vi enige om at det var en svært god investering! :cheers:

Spilleren brukes på bilturer og båtturer og fungerer utmerket. Barna er henrykte og synes ikke lenger at lange turer er noe problem - ei heller har noen kastet opp..... 7" skjerm er greit å se på og vi har ikke hatt problermer med spilleren.

Spilleren er kompakt og leveres med nettadapter, 12v sigarettennerplugg og batteri som holder ca 3 timer. I tillegg kommer den i veske som beskytter skjermen når den ikke er i bruk.

Anbefales!!

Til mine to gutter på 3 og 6 år kjøpte jeg denne Nextbase  spilleren for vel ett år siden.

I reklamen står det at batteriet holder i 3.5 timer. Er dette reelt ? Og hvordan er evt levetiden på batteriet nå etter 1 års bruk ? Hvor lang ladetid er det på batteriene ?

Ser jo veldig elegante ut disse spillerene. Og NextBase har jo et godt utvalg av diverse typer. Er je sikkert en trygghet når produsenten har ett hvist spekter av produkter å velge i. Også ang reservedeler og extrautstyr.

Mvh

`MINA`

I reklamen står det at batteriet holder i 3.5 timer. Er dette reelt ? Og hvordan er evt levetiden på batteriet nå etter 1 års bruk ? Hvor lang ladetid er det på batteriene ?

Ser jo veldig elegante ut disse spillerene. Og NextBase har jo et godt utvalg av diverse typer. Er je sikkert en trygghet når produsenten har ett hvist spekter av produkter å velge i. Også ang reservedeler og extrautstyr.

<{POST_SNAPBACK}>

Når batteriet er nyladet holder det i 3-3,5 time. Problemet er at det lader seg ut når det står på spilleren selv om denne er avslått, slik at et nyladet batteri ikke må kobles til spilleren når den skal lagres - da er det tomt når du trenger det. Ladetid på batteri er jeg usikker på, men vi har nok latt den stå over natta - om det er nødvendig vet jeg ikke...... Batteriet lades greit fra både nettkabel og 12v kabel.

Vi har hovedsaklig brukt 12v kabelen eller nettkabel - ikke så mye batteri...

Av ekstrautstyr har vi et svanehalsfeste til nakkestøtte i bilen som plasserer spilleren mellom forsetene - fungerer greit.

Kjøpte en "brettbar" på Rimi i fjor for ca 2000,- ( 7" Widescreen).Den fungerer utmerket, og spiller både +R og -R plater. Batteriet holder stort sett til en 2 timers film, men det har ikke vært noen faktor da jeg kjører den fra jumpstarteren eller 12V nettet i båten når vi er på tur.

Husker første gang jeg så en bærbar sak som denne. Det var en Pioneer med 5" skjerm til 15000,- danske kroner på taxfreeshopen på Kastrup. Den var lenket fast på hylla bak disken, og da jeg ba om å få se den var ikke kjettingen så lang at den nådde til disken.

• 4 uker senere...

Ser på nettet at det er mye å velge i :

Elkjøp : MATUSI PL307

Bilde

kr : 1395.-

Fordel med skjerm som kan legges ned og derfor er godt beskyttet.

Dette var bare noen eksempler jeg har sett på. Håper det er noen som har erfaringer med slike spillere her. Finnes jo i enhver nettbutikk ser det ut som.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei, jeg kjøpte denne du her har nevnet for ett par uker siden, og da kostet den faktisk kr. 999,-

Virker så langt vi har brukt den ok, batteriet holder til drøyt 2 filmer. Følger med 220V lader, samt 12V tilførsel ledn. til spiller (denne er ikke lader)

Spilleren støtter ikke DivX, men tok fint mine egne hjemmelagde båt-DVD`er :smiley:

Spilleren har også AV-ut/inn slik at den kan kobles til større skjerm hvis ønskelig, fungerer utmerked.

Men vi får se hvor lenge :wink:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Hei jeg vil bare tipse om denne jeg har sett.

Den er en del dyrere men den er veldig praktisk, alt kommer ferdig i egen bag.

VareNr: 385040 DVD BILSETT UNITED DVP5040 EAN: 7022283950400 Veil. pris: 4995.-

* Bilsett med DVD, 2 TFT skjermer, spillkonsoll * LCD TFT 6,2” skjerm med tilt og feste til seterygg * Kompakt 12V / 220V sonefri DVD spiller * Spillkonsoll med 25 innebygde spill medfølger * Leveres med bæreveske, kabler og fjernkontroll * Enkel montering * TV-tuner kan leveres separat * Separat styring av skjermer, se film på en -spill på den andre * Antisjokk system

sjekk linken her for produktark: http://www.target.as/shop/images/varer/385040.pdf

Hilsen

Rino

Er ikke dette apperater som trekker mye strøm? Fargeskjerm/DVDspiller = strømsluk?

Skrekksenarioet er jo at man ligger i en uthavn med flere dager med drittvær

DVD spilleren er koblet til batteribanken via sigaretttenner utak og SUGER amper fra banke.

Stemmer dette eller er det bare jeg som har "strøm manko fobi".

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hei jeg vil bare tipse om denne jeg har sett.

Den er en del dyrere men den er veldig praktisk, alt kommer ferdig i egen bag.

VareNr: 385040 DVD BILSETT UNITED DVP5040 EAN: 7022283950400 Veil. pris: 4995.- 

* Bilsett med DVD, 2 TFT skjermer, spillkonsoll * LCD TFT 6,2” skjerm med tilt og feste til seterygg * Kompakt 12V / 220V sonefri DVD spiller * Spillkonsoll med 25 innebygde spill medfølger * Leveres med bæreveske, kabler og fjernkontroll * Enkel montering * TV-tuner kan leveres separat * Separat styring av skjermer, se film på en -spill på den andre * Antisjokk system

sjekk linken her for produktark: http://www.target.as/shop/images/varer/385040.pdf

Hilsen

Rino

<{POST_SNAPBACK}>

OBS! OBS!

Denne finnes nå i sortemanget på tax-free`n til Color Line til kr. 1990,- og det geniale er at nr.1 kan se DVD på den ene skjermen mens nr.2 kan spille på den andre skjermen.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

• 3 uker senere...

Hvordan er det å kjøpe bærbar dvd på nettet, feks. ebay, import fra Usa eller Hong Kong? noen erfaringer?

<{POST_SNAPBACK}>

hei har kjøpt alt av dvd til båt og bil på ebay med kjempe god erfaring.

Bare pass på og bestil med pal tuner hvis du skal tv også, bruker se etter brukere som shipper via DHL/FED EX. De er de kjappeste. :yesnod:

En butikk jeg handla av på ebay først men senere på deres nettside er mp3playerstore.com

Betalte med paypal og varen ble levert på døra under uke etterpå. Det jo ikke sony kvalitet men det har funka i bilen i 2 år.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...