Lyst på båt Startet 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2015 Noen som kjenner til denne? Stygt og ble litt lei meg på eiers vegne. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Bakfra. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Har sett den. Den var visst klosset opp en del, og begynte og sige bakover før den bikket over på siden Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Leit når sånt skjer da, håper ikke det er altfor store skader på båten Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marida Svart 4.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2015 Åssen båt er det? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2015 (redigert) Stripene over vannlinjen på side kan minne om Fairline. Targa 34? Redigert 4.Mars.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Marida Svart 4.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2015 Er båten til en bekjent. Klossene som båten har hvilt på er seget ifm tele. derfor tippet den. Begge drev er på service og det er ingen skader utover to knekte bukker Er en Fairline Targa ja. den er større en 34. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 4.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2015 Godt det ikke var store skader! Håper han lærer å støtte båten ordentlig, er glad jeg står i egen hage å slipper å være redd for å ha slike naboer. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Marida Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Her er det nok ikke eieren av båten som har støttet den opp, heller de som tok den på land. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Større enn 34 fot og di støttene.. Latterlig.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Første bud ved setting av båt i krybbe,det være seg hjemmelaget el kjøpt er vel og forsikre seg at det ikke er muligheter for at båt kan tippe. Selv ved storm og teleslipp. En skal jo kanskje jobbe under båten også.. Dette må være kjipt og leit for eier. Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Båter til 7-siffret antall kroner, så snekres det opplagskrybber/støtter... Bra det gikk bra med båten! Godt med plass mellom båtene på opplagsplassen ser det ut til, så ikke dultet borte i naboen Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Takk og lov for god plass i mellom, det er min båt som ligger ved siden av den. Huff, triste greier. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Båter til 7-siffret antall kroner, så snekres det opplagskrybber/støtter... Er vel forsåvidt greit nok det, hvis det gjøres ordentlig. Men jeg syns jeg ser noen terrassebord... men det ble kanskje brukt til noe annet.. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Er vel forsåvidt greit nok det, hvis det gjøres ordentlig. Men jeg syns jeg ser noen terrassebord... men det ble kanskje brukt til noe annet.. Støttende på sidene så skrøpelige ut, men det var vel ikke de som ga etter? Har sett den. Den var visst klosset opp en del, og begynte og sige bakover før den bikket over på siden Hvis jeg forstår tombok rett, så falt den bakover først. Hvis båten siger 1/2 til 1 meter bakover så kan sidestøttene vippe. Da vil sidestøttene i tillegg være det eneste som holder båten oppe og de vil gi etter. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinbåt Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 (redigert) Blir det ikkje voldsom punktbelastning på skroget om den har lagt seg over "klossene"? Det at sidestøttene ser skrøpelige ut, kan så være, men det er ikkje mykje belasning dei skal tåle heller. Står båten i vater så ligg all belasning på kjølen og så lenge båte står støtt så er det ingen problem. Redigert 5.Mars.2015 av Kapteinbåt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Det er grusdekke på Grimsøy. Nå på våren er det en del bevegelse og det blir litt mykt her og der. Deler av opplaget har også ørlite helling, tipper denne står opp mot fjellet og der heller det ørlite ned mot sjøen. Krevende forhold så at det kan gå galt skjønner jeg godt. Syns ikke noe særlig om hvordan egen båt står der heller. Den haller litt for mye, i mine øyne bakover. Har stroppet lambertstativet slik at bakre støtter ikke skal belastes for mye bakover. Sist vinter stod jeg nede på Flata og følte det mer komfortabelt. Ulempen der er at høyflo er innpå et par ganger i løpet av opplaget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.