Jump to content

Motor lekker kjølevann om vinteren.


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

I helgen fikk jeg høre en merkelig historie. Vedkommende som fortalte den har en instalasjon med to motorer. I høst hadde han sjekket frostvæsken på begge motorene. Men da han skulle sjøsette for et par dager siden var den ene motoren nesten tom for vann, det lå nede i kjølsvinet. Dette hadde også skjedd forige vinter. Men det merkelige er at da er det bare å fylle på ny frostvæske, og det leker ikke en dråpe gjennom hele bruksesongen! ????

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har selv en installasjon med to motorer og har i to vintre opplevet akkurat det samme som Lars H. beskriver. Spesielt den ene motoren er omtrent halvfull med kjølevann når våren kommer, resten ligger i kjølen under vannpumpa. Også den andre viser tegn til lekkasje, men ikke i samme omfang.

Når sesongen kommer fyller jeg opp og så lekker det omtrent ikke en dråpe frem til høsten :confused: .

Er spent på om det kommer en god forklaring. Krymp i materialer som antydet, er jo nærliggende å tenke.

Redigert av Jenny (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg hørte forslag på brygga om at det kunne ha en årsak som Hulda nevner, og via en frostplugg? Ellers har vedkommende ikke anledning til å sjekke selv i opplagsesongen, - da har han flyktet til Kanariøyene der han bor hele vinteren!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...