Lars H. Startet 1.Mai.2005 Del på Facebook Startet 1.Mai.2005 Hei. I helgen fikk jeg høre en merkelig historie. Vedkommende som fortalte den har en instalasjon med to motorer. I høst hadde han sjekket frostvæsken på begge motorene. Men da han skulle sjøsette for et par dager siden var den ene motoren nesten tom for vann, det lå nede i kjølsvinet. Dette hadde også skjedd forige vinter. Men det merkelige er at da er det bare å fylle på ny frostvæske, og det leker ikke en dråpe gjennom hele bruksesongen! ???? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2005 Del på Facebook Svart 1.Mai.2005 Slike saker kan skyldes krymp i materialer (f.eks. i vannpumpens tetning) når det er kanldt. Varmere i været, og ting er ok igjen. Det beste er å finne ut hvor det eventuelt henger et drypp med "grønt vann" under vintersesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Jenny Svart 2.Mai.2005 Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 (redigert) Har selv en installasjon med to motorer og har i to vintre opplevet akkurat det samme som Lars H. beskriver. Spesielt den ene motoren er omtrent halvfull med kjølevann når våren kommer, resten ligger i kjølen under vannpumpa. Også den andre viser tegn til lekkasje, men ikke i samme omfang. Når sesongen kommer fyller jeg opp og så lekker det omtrent ikke en dråpe frem til høsten . Er spent på om det kommer en god forklaring. Krymp i materialer som antydet, er jo nærliggende å tenke. Redigert 2.Mai.2005 av Jenny (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Hei. Jeg hørte forslag på brygga om at det kunne ha en årsak som Hulda nevner, og via en frostplugg? Ellers har vedkommende ikke anledning til å sjekke selv i opplagsesongen, - da har han flyktet til Kanariøyene der han bor hele vinteren! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2005 Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Esempelvis kan en frostplugg være årsaken. Jeg holder imidlertid en knapp på at vannpumpen kan være på vei ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.