Jump to content

Konklusjon!!!Gir f... i oljefilmen


Frank v.

Recommended Posts

Etter masse om og men i fjor,godt som ødelagt sesong på grunn av kaputt turbo og tilsausa kjøler,måtte jeg bite i det sure eplet og ta ut motor atter en gang :cryin:

 

Før turbohavariet hadde jeg en betydlig oljefilm bak båten(ikke stort oljeforbruk)har gått over alle dyser,trykktesta oljekjøler,dieselpumpe er som den skal,ventiltetninger holder tett,kjøpt ny turbo,nye pakninger hele veien på motor...

 

Hadde derfor en liten fårhåpning om at dette skulle ordne seg nå,men dengang ei!!!!!!!! Filmen dukker opp på samme måte som i fjor....ikke på langt når så ille,men likevel...

 

Har nå kommet til den konklusjonen at jeg gir blanke i hele oljefilmen,vil heller nyte sommeren for en gangs skyld,håper å få sjøsatt om ikke så altfor lenge håper jeg....Folk får heller kikke stygt på en når jeg starter opp i gjestehavna(blir nok en flittig bruker av zaloen i år også..Ryker også en del ved kaldstart...

Må nok gå til det skrittet å investere i en ny motor til vinteren igjen,blir nok en bmw det også,da jeg begynner å kjenne den som min egen bukselomme..

Noen som har en til salgs??

 

God sommer til alle på baatplassen :cool:

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

....Hadde derfor en liten fårhåpning om at dette skulle ordne seg nå,men dengang ei!!!!!!!!

Hei Frank v!

Ikke at det hjelper deg noe særlig, men du har i allefall min sympati. Det er ikke noe som er så frustrerende som og skru og skru og prøve å rette på ting - uten å få den ønskede effekten ut av det. Ja, båtmotorer er noe herk! (når dem ikke er samarbeidsvillige,da.....)

 

Lykke til! Håper at du får en fin båtsommer og kan kose deg på sjøen iår.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har tendenser til det samme, når jeg ligger i ro , (Volvo TAMD30), motoren ryker litt ved oppstart ellers rimelig OK, og ikke oljeforbruk. Trodde (håpet) at det er litt uforbrent diesel (eksosrøret ligger i vannskorpa) som "vaskes" ut, inlegg ovenfor tyder på at det ikke er uvanlig (eller?)

 

Mitt første år med dieselmotor, så jeg vet ikke helt hva som er normalt (syntes at røyken ved oppstart var ille, men erfarne båtnaboer klappet på skulderen og sa at DET var ingenting). Når jeg følger ned på andre, så ser jeg jo det....)

 

Så kanskje jeg har en 20 år gml motor som er i toppform, hva vet jeg?

Link to post
Share on other sites

Oljefilmen kan være litt uforbrent diesel, så det er ikke sikkert at noe er galt. Har den vært slik hele tiden?

 

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Heisann GeirKS..

 

Den har vært slik hele tiden,ikke at jeg bryr meg så veldig om det selv,men det er litt kjedelig når det er folk i nærheten som bader å skal kose seg..

 

Da er det greit med zalo :lol:

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Det hendte at Forden jeg hadde gjorde akkurat det samme. Vet ikke hvorfor, men det bare kom av og til. Brydde meg ikke noe særlig om det egentlig. Hørte aldri noen klage på det heller. Var ikke verre enn at jeg kunne bade med motoren i gang uten å bli helt nedsauset da. Men jeg kunne se at det lå en tynn film på vannet.

Tut og kjør mener nå jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...