Jump to content

Prosjekt: Scand 24hc

scand245

Recommended Posts

Da var det på tide for meg å lage en prosjekttråd om båten min

Har lest utallige tråder om oppussing her inne, og syntes det er veldig spennende å se hva folk får til!

Min båt er da en Scand 24hc
Kjøpte båten på starten av sesongen i fjor, båten hadde da ligget på land i 5år og fått altfor lite kjærlighet!
Bestemte meg med en gang for at båten SKULLE på vannet den sommeren, det ble en intens måned med jobbing får å få det til!
Hentet båten i starten av juni og 7 juli lå båten på vannet

Forrige eier haddet tatt ut den originale bensin motoren og begynt å montere en Volvo penta aqd32a diesel på 106hk
Vet dette ikke er verdens beste motor, men det er i det minste diesel, og det er viktig for meg.
Det ble mange timer med justeringer, opplegging av ledningsnett og skruing, fikk satt på ett 280sp drev, og til slutt var alt på plass, og motoren gikk som en drøm!
Siden sesongen nærmet seg slutt, kjøpte jeg meg ny kalesje og lagde noe provosorisk innredning og fikk båten på vannet så jeg fikk testet den litt.

Det ble mange fine turer og båten fungerte problemfritt hele sesongen! Bestemte meg derfor for å beholde motoren en sesong til og konsentrere meg om innredningen i vinter.

Her henter jeg båten:
bilde

Redigert av scand245 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...