scand245 Startet 7.Mars.2015 Del på Facebook Startet 7.Mars.2015 (redigert) Da var det på tide for meg å lage en prosjekttråd om båten minHar lest utallige tråder om oppussing her inne, og syntes det er veldig spennende å se hva folk får til!Min båt er da en Scand 24hcKjøpte båten på starten av sesongen i fjor, båten hadde da ligget på land i 5år og fått altfor lite kjærlighet!Bestemte meg med en gang for at båten SKULLE på vannet den sommeren, det ble en intens måned med jobbing får å få det til!Hentet båten i starten av juni og 7 juli lå båten på vannetForrige eier haddet tatt ut den originale bensin motoren og begynt å montere en Volvo penta aqd32a diesel på 106hkVet dette ikke er verdens beste motor, men det er i det minste diesel, og det er viktig for meg.Det ble mange timer med justeringer, opplegging av ledningsnett og skruing, fikk satt på ett 280sp drev, og til slutt var alt på plass, og motoren gikk som en drøm!Siden sesongen nærmet seg slutt, kjøpte jeg meg ny kalesje og lagde noe provosorisk innredning og fikk båten på vannet så jeg fikk testet den litt. Det ble mange fine turer og båten fungerte problemfritt hele sesongen! Bestemte meg derfor for å beholde motoren en sesong til og konsentrere meg om innredningen i vinter. Her henter jeg båten: Redigert 7.Mars.2015 av scand245 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
scand245 Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Båten på vei ned til havna: Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Flott klassiker. Bra at noen tar vare på disse. Lykke til med videre arbeider Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
scand245 Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Takk for detHar rivd ut alt av innredning og begynt arbeidet med å lage nyttOg sånn ser det ut nå: Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Nå tar det av her, ja. Hva slags finer og hva slags lim bruker du? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Fyrlykten Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Flott båt og et spennende prosjekt, lykke til med fortsettelsen Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
scand245 Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 (redigert) Har brukt merantifiner, dro på billingstad trelast og plukket ut de fineste platene de hadde. Disse skal beises og lakkes. Limer med cascol marine. Har også laget ferdig sideplater og plater mot kabin, de skal lakkeres til uken :) Redigert 7.Mars.2015 av scand245 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.