jerognal Startet 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2015 Hadde et hakk i baugen som eg har flikket og nå påført Biltema's Gelcoat + Parafin og herder som da skal bli Topcoat. men resultatet er helt matt. Null glans! Må dette slipes/poleres for å få glans? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ja det er korrekt. Vannslip gjerne med forskjellig korning, ned til feks 2000korning. Rubb og poler. Blir knallblankt. Prøv gjerne autosol etter pussing. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jerognal Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ok. Trodde det skulle bli blankt uten jeg, men da får en handle litt slipepapir og da.... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 (redigert) Småskader over vannlinjen som ikke er dype fikses stort sett enklest med Biltema gelcoatsparkel hvis den hvite fargen passer da. Finnes jo andre leverandører av gelcoatsparkel i andre farger. Denne må pusses/rubbes som nevnt over med f.eks. vannslipepapir og evt. autosol til slutt for å få blank glans. Trenger ikke gå finere enn 800-1000 korning om man bruker autosol etterpå. Autosol kan evt. blandes med litt vann for finere finish. Redigert 7.Mars.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
tombok Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Hva skal forholdet mellom komponentene være når man blander inn parafin? Må nok ta hele skroget over vannlinjen på min båt så dette er kanskje ikke riktig middel for meg, men kjekt å vite uansett... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 (redigert) 5% olje og 2% herder iflge bruksanvisning. blandet med sprøyter eg kjøpte på apoteket for å være sikker på riktig blanding. Redigert 8.Mars.2015 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Takk for info. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Har ikke brukt biltema sin, Men når man lager topcoat av Norpol sin er det viktig å røre inn voksen helt, før man har i herder. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 fant noe 1200-papir i garasjen. Og en tube med plastrubbing. ble knall etter en runde med de to. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.