index Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Hørtes bare ut som en drøy aksjon ut fra problemer med dieseltilførselen. En stor service burde holde langt. Men for all del, om du ønsker å plukke ned motoren for en full overhaling er det opp til deg. Det er jo din motor;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nero II Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 På min Tromøy 23 er det altså endel som har selvlendende dekk. Det er en båt som er breiere enn din, og som ikke har bæreflate akter (som medfører mer brå kast med sjø inn på låringa). Til og med på den er selvlensende farlig. Jeg har vært omfbord hos en bekjent som har selvlensende, og da sjøen ble litt urolig opplevde jeg det som at dekket lå veldig høyt, følte meg lite beskytta. Mitt alternativ har vært å beholde original høyde på dekket, og så heller legge kalesje over båten og ei god lensepumpe i kjølrenna. Kalesja har jeg stor nytte av. Når båten ikke er i bruk, når det regner mens jeg er ute og som "ekstra oppholdsrom" når jeg bor i båten. Jeg plaga kalesjemakeren for å få nok høyde langt nok bak i kalesja, så jeg ikke mptte gå og krøke meg ombord. Jeg har bare ett vindu, i luke i bakveggen. Av ting jeg glemte ville jeg idag også ha fått sydd på hemper slik at jeg kunne rulle opp siden og ha kalesja som soltak når jeg er ute om sommeren, det kan steike ganske godt ombord. Det er ikke så profft som selvlensende, og jeg må rote mer med å vaske båten for skjell og slo, men jeg opplever at jeg har valgt den sikreste løsninga. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Rolanden er alt for lav og rank til og tenke selvlensing. En god flottørpumpe gjør samme jobben og man står trygt og godt nede i båten. Små selvlensende båter med rekka i knehøyde er livsfarlige, glir man på dekk så vipper man rett over bord. Hadde en hellefisk 21 der plugget jeg selvlensingen under fiske, hadde flere nestenulykker og sokk til slutt ved kai grunnet alt for lave porter og lukekarmer. Sitér dette innlegget Link to post
rolandsnekke Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Har komt fram til at det ikke blir noe selvlensende dekk, har den bare som den er nå med pumpe som tar ut vannet. Men skal legge på et godt lag med glassfiber over heile dørke og male det med no sklisikkert. har fått gjort litt med båten, fjernet den ene kassen og byttet en del på den andre kassen, lagd trapp opp til foran på hytta og ny motor kasse, blei ganske fornøyd med det. var myyyye råte et par ting: har tenkt å ha ei slags matte bak motor kassa og bakover, sånn at når jeg fisker og drar teiner osv så havner alt av skjell og dritt og lort fra fisk osv på den matta så kan jeg bare hive den over rekka og riste/skylde den, sånn at jeg slepper å få alt det ned under dørken(sikkert ikke nødvendig mener noen men jeg syns det virker veldig greit og praktisk) SÅ vet noen om noe plass man får kjøpt sånn? har prøvd å google litt men blei ikke så veldig klok.. Den pumpa som jeg har på båten nå, den går hvert 2 minutt heile tia uansett om det er vann eller ikke, har ikke funnet noe å stille på pumpa heller(fulgte med båten når jeg kjøpte den) tenkte da å kjøpe ei ny pumpe med nivåføler, funker biltama sine bra eller burde jeg gå for en litt dyrere pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Biltema sine er helt Ok for ditt bruk Sitér dette innlegget Link to post
rolandsnekke Svart 2.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2015 Er nå ferdig med det lille båtprosjektet jeg har hatt på båten, veldig fornøyd! :) hiver med noe bilder for de som kanskje kan være interisert :) Malt er kjapt strøk på motoren. Ny plate inne i hytta, litt mer ryddig og montert ny kartplotter og radio. Malt opp dørken, lagd feste brankett til teine haler med strøm uttak. Detalj :) navnet blei Con Amore. Fjorden cowboy er noe av det gøyeste og eneste jeg får med meg på tv så syns det navnet var fint :) Gitt den et godt strøm med bunnstoff, trengtes virkelig ! Begynnt med krepsefiske Syns båten er blitt veldig grei og akkoratt sånn jeg vil ha den, praktisk og grei. Hva syns dere ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.