mons Startet 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2015 Hei I forbindelse med konkurranser i undervannsjakt ( fiske med fridykkerutstyr) leter jeg etter Ais som kan monteres på overflatebøye. Med 20 mann som svømmer i 4 timer i et stort område hadde det vært bra for oversikten og sikkerheten. Murdow har en som kan festes på vest ol, men den sender nødsignal. På finn finnner jeg en fra Kina, men jeg er usikker på om slikt er lovlig. Noen som vet? FINN-kode: 38993363 Sitér dette innlegget Mons Link to post
Poseidon Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Hei Mons, den som du linker til på finn.no viser iallefall til diverse relevante CE-standarder. Da skulle den trolig være lovlig å bruke, men jeg tør ikke si for hvilke formål den vil være tillatt. I den senere tid er det kommet AIS på en del oppdrettsanlegg, og det kan kanskje være litt sammenlignbart? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Her er en link til noen som har prøvd den. En kommentar, om det er verdt noe, påstår at den ikke er lovlig i bruk i Europa. https://svhajime.wordpress.com/2014/01/19/hab-80-buoy-an-ais-transponder-at-usd-198-delivered/ Sitér dette innlegget Link to post
Octant Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 For å få aktivisert en AIS, må den være tilknyttet et mmsi nummer utstedt av Telenor. Nå er det i AIS protokollen tatt høyde for at bruk av AIS også kan benyttes på fartøy tilknyttet et moderfartøy. Det er kanskje her at det åpner seg en mulighet for bruk av denne type utstyr. Regner med at Telenor Maritim Radio kan gi utfyllende svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.