Jump to content

Montere flere 230V kontakter i Bavaria sport

bergetun

Recommended Posts

I min Bavaria 38 Sport er det bare 220V kontakter på toalett og pentry.

Jeg -(les:kona) kunne godt ha tenkt meg å hatt kontakter i cockpit, midtkabin og forkabin og lurer på å få lagt opp dette.

Ser at 230V tavla i båten har knapper til "Vorschiff og Achtern" som ikke har noen funksjon i dag.

Er det noen som vet om det er opplegg (ledninger) i båten for å legge opp kontakter tilhørende de knappene, eller må man trekke opp ledningsnett på nytt.

• 4 år senere...

Uten å kjenne Bavaria-opplegget, så er det sannsynlig at det er et plug-and-play 230v anlegg. Altså hurtigkoblinger. 

Om så er tilfelle, finn ut hvilket merke det er, kjøp forgreningsstykker, forlengerkabler i den lengden du måler deg ut til, samt nye veggstikk. 

Så kobler du deg inn på en hurtigkobling med forgrening. 

Er det ikke plug and play, så må du ringe elektrikker...

Flatt hav skrev 1 time siden:

Er plug and Play ja. 

Var dette eg lurte på ja: om nåken hadde erfaring på kor ein evt fekk tak i «hurtigkoblinger»!?

Jeg aner ikke hva Bavaria bruker men det er ikke sikkert det finnes flere leverandører på 220v plugg and play kontakter enn Defa og Kallex.
Hvis ikke du får noen bedre input ville jeg ha begynt med å ta kontakt med Defa Norge og eller KGK Norge(kallex) for de vet om Bavaria bruker deres system hvis de gjør det.
Finner du svaret så post det her på forumet da det kan hjelpe flere som holder på med det samme i fremtiden

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...