Jump to content

Kjøpe billig plastsnekke og pusse opp, hva blir sluttprisen?

seaman99

Recommended Posts

Hei, jeg og kompisen min skal kjøpe en snekke sammen (plast/glassfiber).. Og vi er litt uenige om hva vi skal gjøre: jeg mener at vi skal kjøpe en båt til 25 000 og innvistere med en gang i steden for alle disse små beløpene

men han mener at vi skal kjøpe en til 15 000 for å så pusse den opp og kjøpe utstyr.

Hva ville dere gjort, hvis dere ikke var de beste til å pusse opp båter. (vi kan jo bunnsmøring osv. men tenker innvendig osv.)

Blir det ikke cika samme pris tilslutt ?

Takk for svar !!

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Båt uenighet hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Det lønner seg vel sjeldent å pusse opp båt, materiell, utstyr, osv drar fort på seg, og det er penger man ikke bør regne med å få igjen ved salg. Men det avhenger jo veldig av hvilken kunnskap og evner dere har, hvis dere har kunnskap, utstyr, og tid til å overhale en motor, så går det jo an å kjøpe en båt med en motor som ikke er tipp topp, har dere kunnskap, utstyr, og tid til å pusse opp innredningen i båten, så er jo det en mulighet.

Ville kikket på nettet, sett litt hva som finnes i prisklassen deres, er det en båt som noe må fikses på, så må dere tenke: KAN vi fikse det? Har vi tid til å fikse det?(ting tar stort sett alltid MYE lenger tid enn man regner med) Og ikke minst, hva vil det koste å fikse det?

Det blir nevnt at sameie sjeldent er noen god idé, og det kan jeg skrive under på, men mange får det til å funke også, viktig med gode avtaler om hvem som skal gjøre hva osv, kom til enighet, og da må man gjerne inngå kompromisser, ingen kan alltid få det helt som man vil, skal man det må man eie alene.

Men nå helt i starten, se litt hva som finnes på markedet, ihvertfall ikke vær fast bestemt på å kjøpe prosjekt, det blir ikke nødvendigvis billigere.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

blir dere ikke enig om forhold som dette, så er utgangspunktet dårlig spør du meg... Men sameie kan gå helt fint. Jeg ville nok satset på en god avtale som beskriver hvordan sameiet skal fungere. Ikke glem hvordan dere skal gjøre det når en vil ut...

Forøvrig ville jeg heller brukt litt mer penger for å få mer utstyr, enn å måtte kjøpe mye nytt i etterkant.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...