plotte Startet 12.Mars.2015 Del på Facebook Startet 12.Mars.2015 Hei ! Vi har kjøpt vår marex770 i Halden, og tengte og kjøre den hjem til Porsgrunn i Påsken.Noe annet en Rakke og tønna jeg burde være veldig obs på over der?Tengte og gå langt på utsia Rakke :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 (redigert) Gratulerer med valg av en bra båttype, alder og motor sa du ikke noe om. Vedlikehold av motor er viktigere enn en polert skuteside. Sjekk Dieseltanken for vann og groms før du starter på turen og ha ekstra Dieselfilter. Hvilken rute en velger kommer an på vær og vind og ikke minst hva besetningen er klar for. Rake veien til Halden - Langesund er ca. 55 nm. Halden Vasser Langesund ca. 60 Strømstad Langesund ca. 47 Det er mange mulig heter, men hva besetningen er klar for er det som bestemmer veivalget i henhold til værmeldingen. og bølgehøyden blir "alltid" 1m mer enn meldt.. Redigert 12.Mars.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
plotte Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 båten er en 85 mod med en tamd30 ( reg nr: CAP285) regner med og gå om Tjøme , ikke minst for turen skyld :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Da skal det være lett å sjekke hva som er på Dieseltanken gjennom mann-lokket. Høres ut som en ok motor. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/volvo-penta-tamd-30-etter-15-%C3%A5r https://baatplassen.no/i/topic/94705-vurderer-baat-med-volvo-tamd30-hva-boer-sjekkes/ https://baatplassen.no/i/topic/75820-daarli-kjoeling-vp-tamd-30-skilsoe-750/ Skal du overnatte er disse bra. http://www.oslofjorden.org/portal/page/portal/of/boyer_og_naturhavner Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Worry II Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Du kan jo ta Fredrikstad-kanalen, ut rundt Strømtangen fyr, derfra over til Bolærne og innaskjærs til Verden Ende. Derfra til Stavern, så fra Stavern er det godt merket rundt Rakkebåene. Marsjer du på 2750 omdr så bruker du minst diesel med denne. Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Du kan jo ta Fredrikstad-kanalen, ut rundt Strømtangen fyr, derfra over til Bolærne og innaskjærs til Verden Ende. Derfra til Stavern, så fra Stavern er det godt merket rundt Rakkebåene. Marsjer du på 2750 omdr så bruker du minst diesel med denne. Hørtes jo også som en flott tur for oss nesten færskinger :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 (redigert) Hørtes jo også som en flott tur for oss nesten færskinger :) Jepp. Til info bare, du har en Marex 77 (heter egentlig ikke 770) Levert som Holiday og Dogger (uten AC) Redigert 12.Mars.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Åhhh? takk ,greit og vite da den er oppgitt som 770 Holiday Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Jepp. Til info bare, du har en Marex 77 (heter egentlig ikke 770) Levert som Holiday og Dogger (uten AC) Også levert som Consul. Holiday = AC Dogger = lukket Consul = uten AC Du Worry - må få mobbe litt - Fredrikstad kanalen? Det er kanskje "ælva" du tenker på :-) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Koslig med lunch der da Bare båten gjør mer enn de 5-6 knopene som er der Glomma kommer ut Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Hvis været er godt så ville jeg gått rett over innsiktet på svenner. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Koslig med lunch der da Bare båten gjør mer enn de 5-6 knopene som er der Glomma kommer ut 5-6 knop er vel å ta i litt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
plotte Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Jepp. Til info bare, du har en Marex 77 (heter egentlig ikke 770) Levert som Holiday og Dogger (uten AC) kjenner du reg nr ? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 (redigert) kjenner du reg nr ? ;) Ikke sikke på hva du mener, plotte ? Min hadde CAU053. Men alle har jo forskjellig reg.nr. Jeg hadde også TAMD30 Redigert 13.Mars.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 de sier at den har max på 13, synes det er lite for vp105, eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 (redigert) Max på 13 høres ok ut ! Marsjfart på 8-10 er ideelt for denne, ellers dobler du fort forbruket. Du har følgende gear: Gir MS3, utveksling 2,73:1, Sleipner aksling på 35 mm. Fra marex: Originalt så brukte vi 18x21 4 bladet probell Redigert 13.Mars.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 oki :) bare ser " mange " her mener at 16 er ok for disse Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 .. " mange " her mener at 16 er ok for disse Jeg mener ikke det Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Hvis været er godt så ville jeg gått rett over innsiktet på svenner.Enig. Over og på utsiden av alt, hvis været er fint. Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Jeg mener ikke det Da hører vi på en marex mann ;) Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Mens kjæringa måtte se Grand prix tok jeg VHF lappen , så neste er lisensen :) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Mens kjæringa måtte se Grand prix tok jeg VHF lappen , så neste er lisensen :) Det tror jeg med sikkerhet jeg kan si var bedre anvendt tid ..., av deg Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Hvordan går/gikk turen ? Skal ta samme tur om 14 dager ca så kjekt å få dine erfaringer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Vet nå i alle fal at han kom trygt over til Vestfoldsiden, snakket med han forrige lørdag/søndag, og da hadde han gått fra Halden og over. Virket som om alt var veldig bra da. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Hvordan har det gått men nybåten, plotte ? Er den ok ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.