Jump to content

VP ror indikator - giver til instrument.


skhauge

Recommended Posts

Stemmer det at det meste av instrument er oppbygd med 10-180 ohm signaler? Plan å installere instrument og giveren som er i motorrom. Fra drev er "wire" pakke montert. På ebay finner eg giver som er 10-180 ohm for knappe hundre lappen. Mens Volvo sin koster ca 10 gangen. VDO kan eg og kjøpe langt rimeligere en VP original. Siden det kun er 2 ledninger inn på giver burde dette kunne funke uansett?

Link to post
Share on other sites

Testet litt forskjellig når jeg monterte indikator på min båt. Etter litt testing så endete jeg opp med VDO instrument og giver. Var en tur på Maritim å kjøpte Wema ror-indikator instrument som skulle ha en 0-180 ohm giver, kjøpte med en stang giver (flotør) 0-180ohm og en giver fra Faria 0-180ohm,

 

koblet opp instrument ved hjelp av en batterilader på kjøkkenbordet og testet litt, konklusjonen var at stanggiveren fungerte dårlig, husker ikke helt, men mener den ikke var repeter-bar på noen måte, tror også jeg ikke fikk fullt utslag på instrumentet med denne. Faria sensoren hadde nesten samme utsende som sensoren til VDO, men var rett å slett for dårlig kvalitet, den `hakket`når jeg vred på armen. og det gjorde at instrumentet også hadde en merkelig gange.

Jeg leverte alt tilbake til Maritim, og kjøpte VDO instrument og giver, dette funger helt supert.

 

På bilder så ligner Volvo original på VDO giveren som vist på bildet, og den Faria fra Maritim så også helt lik ut, men var av en helt annen kvalitet, VDO sensoren er fks. oljefylt og har helt glatt gange.

 

bilde

 

bilde

bilde

Redigert av Aq 28 Ht (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...