havardius Startet 15.Mars.2015 Del på Facebook Startet 15.Mars.2015 Har en Polo 86, 28 fots seilbåt. Skal nå begynne med båtpussen. Stort sett ser dette greit ut, men rundt kjølfestet flasser det en del (se bilde). Er det noen som kan gi meg råd om hvordan jeg skal behandle dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Utfra bildet ditt ser det nesten ut som du har større problemer en at bunnstoff flasser.. Den sprekken i forkant av kjølen din, er det bare bunnstoffet som har den sprekken, eller går den dypere inn ? Ser nesten ut som noe holder på å slippe der.. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 (redigert) Har båten stått med litt vann i bunnen i vinter? Kan se ut som om du har noe lekasjer, siden det er så fuktig. Ville ha skrapt og slipt kjølen til blankt metall. Så smurt med epoxyprimer, slik at du får forseglet jernet. Tett fugen mellom grp og kjøl med en god fugemasse. Om du i tilegg sparkler og pusser, så du får jevne overflater og overganger, så får du mere fart i lite vind :-)o Redigert 15.Mars.2015 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
havardius Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Tror ikke at det er snakk om lekasjer. Båten virker tett og fin.Tror heller ikke at det er sprekk lenger inn enn bunnstoffet, så jeg er ikke så bekymret for det... Hva slags fugemasse bør jeg bruke? (Produkttips?). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.