bjarnef Startet 15.Mars.2015 Del på Facebook Startet 15.Mars.2015 Jeg har oppdaget at det kommer litt vann inn langs rorpinnen og må da få åpnet opp og byttet pakninger, men er usikker på hva jeg skal åpne uten å ødelegge noe. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Bj0rn1 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Har samme problem der med rorhylsa. Tok inn så mye vann at jeg ikke turte å dra fra båten, så det resulterte med at jeg sov der i en dag og pumpet en gang i timen. Båten er nå på land for å fikses. Må trolig støpe inn ny rorhylse. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Jeg gjorde tilsvarende jobb for et par uker siden med min Sandvik 28. Det ser for meg ut at du først må fjerne den rustne settskruen. Deretter må du bruke en ters (kraftig sammen med varme) for å trekke av rorkulten. Når dette er av skrur du ut mutteren. vikrer som den er av messing(?) Her vil du trolig finne (rester av) talgpakning som er tetningen mellom aksel og gjennomføring. Dette må du bytte (50,- pr meter for 3mm hos West Marine). Så er det bare å skru alt sammen igjen. Dersom gjennomføringen for rorakselen ligger under (eller på nivå med) vannlinjen må båten på land. Jeg klarte å knekke settskruene og måtte borre de ut for så å gjenge opp på ny.... Rorkulten satt som limt fast, slik at jeg måtte bruke en kraftig avdrager og MYE varme før det løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
bjarnef Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Har jo helt glemt å fortelle at hylsa nå er helt tett. Gjorde akkurat som telford sier, men var heldig og trengte ikke bruke varme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.